torsdag 16 december 2010

Pulkfärd och "tatuering"

Imorse då jag såg ut genom fönstret så snöade det, rejält!
Inte en chans att de hunnit ploga så jag såg verkligen inte fram emot att ta barnen till dagis, då vagnen är nog tung som den är.
Då kom jag på att jag ju hämtat pulkorna från förrådet igår, så fort tanken kom hade jag redan bestämt mig.
Barnen skulle få åka pulka till dagis.
Sen började jag oroa mig för hur det skulle gå att dra två barn i pulkor samt få med sig deras ryggsäckar och min egen.
Men det gick kanon bra, var mycket lättare att dra pulkorna än att skjuta på en vagn i snön.
Sanna ville sätta sig i pulkan redan inomhus och blev ledsen då hon såg att jag bar ut dem, hon förstod inte riktigt att man inte kan åka med dem inomhus.
Men väl ute var lyckan gjord för dem. Båda verkligen njöt av den korta färden till förskolan.
Här ser ni den nöjda Sanna och den mer "layback" William.
 William var så glad åt pulkturen att han vägrade lämna sin pulka då vi kom fram.
Han sa bara "shitta här!", så han fick sitta kvar medan jag gick in och klädde av Sanna.
Då jag kom ut för att hämta honom sa han samma sak och vände ryggen till mot mig.
 Till slut lyckades jag övertala en något besviken William att gå in.

Ikväll så ville Sanna rita på ett papper hon fått tag på ur sin fars ficka.
Hon hittade en penna också och satte nöjt igång med sitt konstverk.
Först en bra stund senare såg jag vad hon hade roat sig med:
Bilden gör inte armarna rättvisa, blir inte riktigt samma djupa mörka färg som det är i verkligheten och jag lyckades inte få bild på det stället som är mest tatuerad.
Hon är duktig konstnär våran dotter, även om det nog är mer åt det dadaistiska hållet eller vad tror ni?
(drog bara till med någon konststil)
Hon ville rita mer och blev väldigt förargad då hon inte fick ha kvar pennan då hon skulle lägga sig.
Båda barnen somnade utan protester inom fem minuter från att jag lämnade rummet.
Inte så konstigt kanske då de vaknade väldigt tidigt imorse.
William började vid tre tiden att vakna då och då medan Sanna tog vid vid fem tiden då William sov igen.
William höll på att vakna igen då M-P bar in Sanna till vår säng och sedan flyttade William tillbaka till sin.
Som tur är så gjorde han inte det, vet inte vad jag skulle gjort om jag hade själv behövt få två barn att somna om då M-P ju var på väg till jobbet.
Som tur var så fick jag slumra till nästan en timme till innan väckarklockan ringde.
// Sargit

Inga kommentarer: