onsdag 13 januari 2016

Snö och glid

Det har ju äntligen kommit lite snö hos oss vilket innebär att det blir lite svår framkomligt med vagnen. För att underlätta lite både gåendet och vagnskjutandet så har jag skottat i flera omgångar utanför oss. Idag efter lämningen så skottade jag hela vår framsida plus lite till!
Bra träning, vet inte om det syns hur mycket jag skottade men skön känsla efteråt hade jag. Sen strax efter snöade det ännu mer så kändes lite bortkastad men ändå...
Anna-Karin kom och umgicks med oss idag ett tag, alltid lika trevligt med sällskap.
Då jag hämtade barnen idag så frågade jag William vad de hade gjort på rasterna idag, svaret var: Ingenting, jag gick bara runt för min hjärna hade somnat

Sanna och William har tjatat om att de ville åka skridskor, så idag då maken kom hem så tog han dem till den spolade isen, Janiina vände dock tillbaka rätt fort då hon tyckte det var för kallt ute men de andra var ute en bra stund. Betyget på isen vart inte så bra dock för de tyckte det var jobbigt med den ojämna isen.
Ikväll började judoträningen igen, men nu då de är 7 har de fått byta grupp till de äldre så de börjar en timma senare. Detta krockade med ett möte jag skulle gå på så Minja och Janiina fick följa med mig en stund. Mötet handlade om hur vi ska få igång nattvandringen och vuxenvandring på eftermiddagar och kvällar. Alla intresserade var inbjudna och information har spridits via olika forum på facebook bland annat på kommunens sidor. Vi var 7 personer på mötet vara 6 varit med förr... Flera hundra personer har sett informationen men inga verkar bry sig, frustrerande. Och sen klagas det på forum och "byn" att något borde göras åt oroligheterna i samhället...
Så fort Minja inte är så beroende av mig så kommer i alla fall jag återuppta nattvandringen. Så, nog klagat.

Barnen somnade rätt fort ikväll i alla fall.
// Sargit
p.s.
vår tvättmaskin har gott sönder så igår körde jag en hel del tvätt till min mamma som idag har tvättat åt oss. Tuhannet kiitokset äiti! Tusen tack mamma!

Inga kommentarer: