tisdag 12 januari 2016

Åter till vardan

Tack gode Gud för att vardagen åter har kommit!
Visst, det är inte lätt att komma in i morgonrutinerna igen efter mycket slappa kvällar och mornar, men snart så går det väl lättare.
Det var svårt att få barnen upp då det var väckning och ännu svårare att få dem att göra morgonsysslorna. Till slut kom vi i alla fall iväg men tyvärr senare än tänkt, och inte gjorde stortrollen saken bättre genom att masa sig hela vägen till skolan istället för att springa eller gå vanligt. Slut summan blev att de kom 5 minuter sent helt enkelt.
Janiina ville inte alls bli lämnad, hon ville vara med mig. Så fick till slut lämna henne gråtandes efter mig. Hade jag inte varit i stort behov av sömn hade jag övervägd att låta henne vara hemma, men jag var så trött så det blev till att sova på soffan en bra stund på förmiddagen...
På eftermiddagen så ville de pärla, vilket de fick, och sen lekte de fint tillsammans med lego.
Skönt att vardan är här säger jag igen, det är inte kul att ha lov när det inte går en enda dag under fyra veckor utan att barnen ryker ihop om det ena än det andra. De trivs helt enkelt bäst med andra vänner och ledsnar fort p varandras sällskap...
Jag fick till och med hjälp med middags förberedelserna utan bråk alls!
// Sargit

Inga kommentarer: