fredag 29 januari 2016

Några dagars sammanfattning

Här följer lite kort bildspel från några dagar.
Tisdag förmiddag tog jag bussen ner till öppna förskolan på jobbet och efter lunch promenerade jag hem därifrån i sällskap med grannen Jenny och hennes bäbis Elsa.
På eftermiddagen åkte jag iväg en sväng till affären på eftermiddagen, utan barn!
När jag kom hem sov Janiina på golvet i sitt rum efter ett raseriutbrott och Minja sov i soffan.
 Onsdag fick Janiina vara ledig igen, denna gång då hon hade 4års kontroll.
Allt gick bra fast hon innan hade totalvägrat att gå och allt var nej nej nej.
Men väl där var hon sitt glada jag och fick väl godkänt av Bea. En kavat tjej var utlåtandet. Hon ska dock få remis till talpedagog då hon inte uttalar F alls, jag fick välja om vi vile vänta med det men tyckte vi kunde få remiss på en gång så får de göra en bedömning sen.
Janiina väger 15kg och är 97cm lång. Vi handlade lunch med oss och sen åkte vi till öppna förskolan i Märsta kyrka där vi fick stället för oss själva.
På kvällen levererades vårt terrarium och då det behövdes bärhjälp för att få in den så fick jag åka till judon med stortrollen, Minja fick också följa med. Kände på kvällen att terrariet ite passade där den stod men maken vägrade gå med på att ändra om...

Torsdag åkte jag iväg och hälsade på på jobbet en sväng. Minja trivdes bra i famnen hos Christoffer.
 Jag körde en tur till Uppsala till Herpers Choice då de glömt sanden vid leveransen samt korken till bakgrunden.
Då jag pratade med maken på morgonen så hade han också kommit fram till att terrariet passade bättre på andra väggen så eftermiddag kvällen gick åt att tömma vitrinskåpet, diska allt som gick att diska, och tömma bokhyllan.
På kvällen "silikonade" M-P fast bakgrunden i terrariet. Snyggt blev det!
 Natten till fredag fick Minja feber och sov oroligt, så fredagens babysim blev inställd för vår del.
Blev hemmamys för barnen och mig istället.
Men en hel portion med gröt fick Minja i sig ör första gången, se så nöjd hon såg ut efteråt.
 På eftermiddagen tog vi en promenad för att hämta Alice från förskolan och Frida från fritids då jag lovat vara barnvakt åt dem.
De lekte fint under eftermiddagen. Observera att snön nu smält bort...
Tjejerna och deras pappa Mats bjöd vi på middag också och så hjälpte Mats till att flytta på terrariet och skåpen därunder på rätt plats.
Medan barnen såg på tv på kvällen så placerade jag allt på plats i vitrinskåpet igen.
Kändes helt rätt att möblera om lite hastigt.
// Sargit
p.s.
Visst ja, nu har William läst ut hela första boken i serien "Harry Potter"!
Han var noga med att poängtera att han inte hoppat över några sidor alls.
Sanna har också läst den, men hon erkände att hon hoppat över lite här och där då det var tråkigt eller skrämmande...

Inga kommentarer: