fredag 15 januari 2016

Baka baka liten kaka, eller tre

Idag var det dags att baka tårtor inför helgens kalas. Hur jag tänkte då jag efter alldeles för få timmar satte igång att baka ensam med fyra barn, varav en är extremt famnig, vet jag inte. Men har man lovat så har man. William valde att bygga lego istället för att baka. 
Tjejerna var jätteduktiga och till slut blev det tre tårtbottnar, sen att det tog fyra timmar är en annan sak...
Min syster kom till oss med sina barn lagom till mellanmålet. Blev en del kusinmys och bus resten av kvällen.  Barnen hade bestämt middan ikväll och det blev såklart tacos. Vi bjöd över även vaari, Helena och Tina till middagen.
 Senare på natten då jag och Minja satt i soffan så fick hon öva på att sitta. Det gick över förväntan bra! Filmade en snutt också så att man verkligen ser att hon inte stödjer sig på kudden, få se om jag orkar få in filmen också men till dess får ni nöja er med lite bilder.
// Sargit

Inga kommentarer: