fredag 22 januari 2016

Mysdag

Då det är fredag så är stortrollen lediga men idag fick Janiina gå på förskolan då jag skulle på babysim med Minja för första gången. Planen var att Sanna och William skulle följa med men då maken var hemma rejält förkyld, helt däckad faktiskt, så fick de välja om de ville vara hemma istället. Så båda valde att stanna hemma och bygga med lego då de visste att de inte fick busa i simhallen om de skulle följa med.
Minja älskade babysimmet! Hon var ideell leenden och tittade sig nyfiket omkring.
Då vi kom hem så gick jag iväg och hämtade Janiina. Under eftermiddagen så började William att bygga ihop sina bollpussel. Han gillade dem verkligen och gjorde alla tre efter varann.
Jag hade lovat Sanna att vi skulle åka skridskor idag så d var det bara att klä på oss efter mellanmålet och ta oss ut. Janiina åkte pulka istället och Minja sov i vagnen.
På kvällen valde stortrollen bort att se på film för att istället spela nya spelet "Monopol junior" med mig. Den gillade dem, men då båda är rätt dåliga förlorare så blev inte Sanna glad när William vann överlägset.
Janiina ville sova i sina syskons rum så det fick hon, kunde inte motstå att ta kort på hur hon somnade. William läser och läser och har väldigt svårt att lägga ifrån sig boken (känner igen mig själv i det), just nu är det första delen av "Harry Potter" på gång.
Dagen har verkligen gått i ett idag. Det jag inte sa var att vi förberedde även lite inför Janiinas kalas också, bakade tårtbotten som visade sig efter midnatt då jag skulle fylla den at den itne blivit färdig i mitten så då var det bara att baka en till. Blev en seen natt!
// Sargit

Inga kommentarer: