lördag 2 januari 2016

Ändrade planer

Imorse kom William in till oss och underhöll Minja en stund. Han gillar sin lillasyster helt klart.
Minja fick sin första smakportion av gröt och det gillade hon även om tungan inte var med på att samarbeta.
Blev visst en tur och retur tripp till Ikea för mig och barnen. Inte så roligt som det låter då vi vände hem innan vi ens klivit ur hissen på andra plan... *Suck* 
Lilla Janiina som fick raseriutbrott då hon inte fick åka rulltrappan, och efter flera försök gav jag upp helt enkelt och gick tillbaka till bilen med skrikande Janiina under ena armen, sköt fram vagnen med den andra och två besvikna 7 åringar efter. De hade sett fram emot lunch på Ikea som de själva önskat. Det var den trippen. Men jag vägrade helt enkelt ta med ett hysteriskt skrikande 3åring in på restaurangen.
Sanna och William hade önskat att få sova över hos vaari och Helena igår, det fick dem göra idag istället, men sen ångrade sig William och ville stanna hemma istället.
Bilden jag tog på Sanna då jag lämnade av henne gav mig nästan en chock då jag insåg hur stora de är nu.
På kvällen lyckades jag natta Minja i vår säng och till skillnad mot hittills så sov hon faktiskt vidare också!
Så då hann jag med att bland annat tömma en hel del bilder från de senaste veckorna...
// Sargit

Inga kommentarer: