torsdag 7 januari 2016

Läslust och röjande

Tycker det är så sött när stortrollen läser, extra sött är det då de läser tillsammans som idag då nya Bamse-tidningen kom.
"Sparkade" ut barnen en stund också men det var itne länge de ville vara ute inte. Till mellanmål lyxade vi till det med varmnyponsoppa och glass! Det var länge sen...
På kvällen åkte jag iväg ensam till vårat förråd för att påbörja att rensa och organisera där. Mycket grejer är det och jag kom inte ens halvvägs innan det var dags att åka hem. Men nu är jag igång med det i alla fall.
Janiina har fastnat vid att jag ska läsa samma böcker till kvällssaga om och om igen, börjar kunna dem utantill. Nedan ser ni vilka som är favoriterna just nu, det är inte så mycket text i dem så ibland läses en bok upp till 3 gånger innan jag säger att nu får du välja en annan bok. Brukar ju hinna med några böcker medan maken läser ett kapitel ur "Harry Potter" för de äldre...
// Sargit

Inga kommentarer: