torsdag 5 april 2012

Tinas kalas

Lite sömn inatt för lilla mig...
Men finns nog inget trevligare att vakna till än sina barns leende ansikten!
William hade kommit in till oss och låg vaken och iaktog mig och Janiina då jag vaknade.
Då han såg att jag var vaken så log han med hela ansiktet.
När vi klev upp senare så hörde vi att Sanna var vaken och ropade efter sin bror.
Han gick in till henne och jag följde strax efter och såg då denna söta syn.
Före lunch åkte vi och handlade på Maxi och till sällskap fick vi Tina och Nadja.
Helt annat att åka och handla med alla barnen då man har två hjälpredor som håller koll på barnen, rena lyxen ju!
Vi åkte sedan hem till vår pappa där jag fixade lunch till oss.
Tina som fyllde år för två dagar sedan fick en present från Sanna, hon hade gjort den helt själv och till och med slagit in den själv.
Tina blev jätteglad och tog på sig det fina halsbandet Sanna gjort.
Nadja var väldigt populär hos barnen hela dagen, här läser hon bok för dem.
Janiina var lite missnöjd idag till och från men hade några stunder då hon var jättenöjd och följde med i vad som hände runt om som om hon inte ville missa något.
Påskharen hade visst kommit tidigt med en korg med påskägg, detta för att Nadja bara var här idag.
Barnen blev väldigt glada över äggen de fick men förstod nog inte helt vad det var innan de öppnade dem.
De fick lite lösgodis och så ett "monster" som pruttar, rapar, skrattar och skriker om vartannat då man trycker på dess mage.
Dem blev väldigt populär. De tröck och skrattade, tröck och skrattade en väldigt lång stund.
Så härligt att höra deras skratt!
Var länge sen en leksak kunde roa dem så länge,
 William till och med vek sig dubbelt av skratt.
Lite besvikna var visst barnen över att det inte fanns några russinpaket i påskäggen, så vi får väl fixa det till på lördag antar jag. Jag som inte ens tänkt fixa påskägg alls iår.
Det som imponerade på mig var att de lyssnade på mig då jag sa att det var nog ätet efter några bitar och att resten skulle sparas till på lördag. Inte ens ett försök att äta fler senare även om båda lekte med godiset i påskäggen. Så glad att de än så länge lyssnar på en då man säger att det räcker med vad det nu är.
Tina fick ett "pengaträd" från oss också.
Då vi flyttade in i huset så gick några grenar av från vår stora hibiskus och dem satte jag i vatten och lovade bort till Tina. Men hon har inte haft möjlighet att ta med dem eller plantera dem så de har till coh med blommat i vasen(!) några gånger.
Men nu fick hon då den planterad och klar och får även ta med den hem till Örebro sen.
Och se, den blommar igen.
Självklart blev det tårta också som Tina hade gjort på morgonen.
Janiina hann mysa med alla under eftermiddagen.
Här har hon fastnat på bild med sin stolta systeryster och trötta pappa (som anslöt sig till oss efter jobbet).
Efter middag och lite mera bus med monstrerna så var det dags att bege sig hemåt. 
Självklart fick de med sig ballonger hem, det var ju trots allt "kalas".
Det var inte alltför svårt att få barnen i säng ikväll, de var rätt trötta efter den långa dagen.
Själv har jag brutit mitt godislöfte, men bara över påskhelgen. Men kan säga att jag efter att att ha vräkt i mig lite lösgodis så är jag väldigt less på godis just nu och vill nog inte äta mer på ett bra tag.
Nåja kanske en till... eller två...
// Sargit

Inga kommentarer: