onsdag 11 april 2012

Cykelträning del 2

Efter fikat så blev det lite lek innan barnen kom på att vi ju lovat att de skulle få cykla mer idag.
Så på med kläderna och ut i regnet, som typiskt nog började då jag kom ut med vagnen.
Janiina somnade på två röda i vagnen redan innan jag hann rulla ut den.
Sanna och William var snabbast ut så de hann cykla lite med M-P innan vi andra hann med.
 Sanna som förstått hur man trampar på följde med mig och Janiina sen,
 medan M-P försökte fortsätta lära William hur man gör. Men han ville inte.
 Vi bytte efter ett tag så jag kunde ge lite tid till William och då cyklade han lite fast han sa "jag kan inte!".
William ville sen in och envisades att jag skulle med honom och inte pappa.
De andra gick iväg för att cykla lite till.
 Emma var riktigt haj på att cykla och cyklade till och med ifrån de andra, snabb var hon.
 William ville inte cykla ens tillbaka så vi hjälptes åt att leda cykeln tillbaka.
Han ville som sagt in och laga mat med mig (M-P slapp då laga mat fast det var "hans" maträtt idag).
 Här en kort filmsnutt som M-P filmade medan jag var inne med William.
 Efter middagen lekte trion villt bland annat att monstren kommer.
Men lite lugnare blev det också då alla tre trollen fick låna Thomas "manick" och spela med.
Och trots högljudda protester som "jag vill inte sova, jag vill vara vaken hela veckan(!)" så somnade båda väldigt snabbt ikväll.
Även Janiina somnade gott igen inför natten.
Själv jobbade jag lite "pappers jobb" med dator (var och jobbade igår förmiddag med planering inför konfirmation och annat).
Kände att lika bra få det gjort och inte lämna det till sista stund...
Tittade samtidigt på "Arga snickaren", "Greys anatomy" och sedan "Body of proof".
Onsdagarna är verkligen min tv kväll.
Men jag hann i säng före maken för en gångs skull!
// Sargit

Inga kommentarer: