tisdag 24 april 2012

Morgonmys, ambasad besök och bullbak

Finns det något bättre än att börja dagen med att få gosa med alla mina troll.
Det riktigt värmer i mammahjärtat att se hur bra Sanna och William tar hand om och gullar med sin lillasyster.
 Då stortrollen åter var på dagis (äntligen) så åkte jag och Janiina iväg till Din doktor.
Det var dags för bvc besök för lilltrollet.
Hon har fortfarande inte gått upp så mycket i vikt som hon borde, kurvan börjar plana ut lite.
Och då hon också är förkyld, hostan är också tillbaka, så ville de avvakta med 3månaders sprutorna.
Fick en ny tid nästa vecka istället.
Längd: 56,8cm
Vikt: 4835g
Men Janiina höll god min och var väldigt nöjd medan vi gick och handlade, hon somnade till slut i sjalen.
På eftermiddagen åkte jag och barnen till finska ambasaden i stan med oss som sällskap/hjälp hade vi min pappa. Underlättade väldigt då vi väl var där att han tog hand om trollen medan jag pratade med den trevliga tjejen där.
Jag skulle nämligen ansöka om nytt pass då min gamla gått ut, trodde jag.
Det visade sig att jag sett fel på datum och mitt pass var giltigt nästan en månad till.
Nåja, ett nytt är på väg i alla fall.
På kvällen, eller natten rättare sagt, kom jag till slut igång med att baka bullar.
Hade börjat tidigare om barnen bara somnat men de höll sig vakna till närmare halv elva!
Men goda bullar blev det även om den första plåten fick lite mer färg än vad den skulle...
Vid halv tre tiden kom jag äntligen till sängs.
// Sargit

Inga kommentarer: