fredag 20 april 2012

Härliga fredag, trots vädret

Förmiddagens planer på att baka gick i stöpen då vi var rätt sega och kom igång lite väl sent med frukost med mera.
Istället fick jag "tatuera" Sanna.
Vädret idag var ju ett skämt... först regn, sedan snöblandad regn för att sedan snöa lite innan regnet återvände.
Här sitter stortrollen och väntar på att jag ska bli klar för avfärd.
 Först en snabb tur till affären innan vi gick till Öppna förskolan i Valsta kyrkan eller "Moalle" som barnen säger.
Tyvärr var Moa ledig idag men tur nog hade min kollega Carina öppet istället, och idag var första gången som vi var på plats först av alla. Kors i taket!
Vi var där från att de öppnade klockan ett till att de stängde klockan fem.
Efter snabblunch så blev det lek mest hela tiden för Sanna och William medan Janiina passade på att chocka mig och sova i två och en halvtimma fast vagnen stod still(!).
Dockteater var det också och fika med nybakt samt lite "konfetti-verkstad" efter önskemål från Sanna och William.
Vid andakten var Mahdi mer intresserad av Williams äpple än något annat.
Vi kom hem rätt sent så våra middagsgäster hade redan anlänt, tur att M-P var hemma och hade hunnit småplocka lite.
Men hos oss så får gästerna jobba för sin mat sörru, hihii, så det var bara för barnen att sätta igång.
Här sammarbetar Linn och William om ena pizzan,
 medan Sanna och Marcus fyllde den andra.
Janiina fick Jane gosa med och då passade hon på att dokumentera matlagningen och så tog hon även några bilder på Janiina.
Den här gillade jag mest av "porträtt"bilderna på henne.
 Medan pizzorna tillagades i ugnen så lekte barnen i Sanna och Williams rum.
Marcus fick snabbt beundrare kring sig.
 Här har ni Jane med Janiina i famnen.
Sanna och Linn hjälpte även till med att duka bordet.
Vi åt alla med så god aptit att ingenting av pizzorna blev kvar, det måste vara första gången.
Sanna blev väldigt ledsen då jag berättade att jag skulle följa med Jane, Marcus och Linn hem en stund.
Blev en väldigt skön promenad trots duggregnet.
Janiina somnade i vagnen men vaknade nästan så fort vi kom fram, men så somnade hon om igen efter en stund i min famn.
Några timmar senare var vi klara, och stolta över vårt arbete. Vad det var får ni veta en annan gång.
Så det blev en skön promenad hem igen för mig, åter i duggregnet.
Men denna gång vaknade hon inte utan fortsatte sova.
Förresten så fick vi svar angående Williams röntgen idag.
Den visade inga konstigheter så mest troligt kommer hans utåtvridning med fötterna att försvinna med tiden, blir en efterkontroll om ett halvår i alla fall.
Min telefon är förresten färdig lagad! Jippiii!!! Men har jag nu väntat så här länge kan jag vänta över helgen också då jag ändå ska ditåt på måndag och har verkligen inte orkat iväg de senaste dagarna.
Nä, nu behöver jag min skönhetssömn då imorgon är det dags för terminens första tvillingträff med hela 17familjer anmälda! Och 3 som kanske kommer...
Oj oj oj säger jag bara. Hittills har vi väl varit som mest fem eller sex familjer på plats...
Är näst intill i chocktillstånd över hur många vi blir, men finns det hjärterum så finns det stjärterum.
// Sargit

Inga kommentarer: