måndag 30 april 2012

Bröllop och fest i dagarna tre

Då inlägget skulle bli alldeles för långt och då jag inte har den tiden heller så utgår jag enbart från bilderna då jag berättar om min lilla systers underbara bröllop på självaste valborgsmässoafton.
Nåja, kan börja med att säga att vi kvällen innan (efter Busiz) varit på middag hos brudgummens föräldrar hela bunten. Alla vi som sov över i Nadja och Patricks hus och då Patricks sida av släkten kom dit. Blev lite sen kväll redan då men barnen höll sig pigga och glada ändå.
Efter en förmiddag med lek och bus så sitter våra sötnosar i solen och väntar på avfärd.
 Janiina var också färdig, det var bara jag som inte var påklädd än...
 Alla på plats i Nyköpings rådhus utom bruden med följe.
 Tanken var att Sanna och William skulle ingå i brudföljet in, men William vägrade.
Sanna vågade dock och hon var så söt då hon gick in med min yngsta syster Tina, som också var tärna.
 Och här kommer den vackra bruden med vår känslosamme far.
 Tärnorna Sarah och Tina. Sarah sjöng vackert under vigseln också.
Under hela vigsel akten satt barnen tysta och tittade på, William hos M-P och Sanna hos Helena.
Janiina sov i min famn.
 Första kyssen som äkta makar.Så glädjestrålande vackert brudpar.
 Såpbubblor fick vi alla vilket var lycka för stortrollen som fick flera små rör att blåsa ur.
 Flera kyssar fick brudparet snällt ställa upp på då folk ville fotografera.
 Från rådhuset hade det annordnats transport till festlokalen, Tingshuset, i form av sightseeing tåg. så glada Sanna och William var åt det!
Janiina var inte lika lycklig då hon började bli hungrig...
Min äldsta syster Nina från Finland håller Janiina i famnen för första gången.
 Emilia, Ninas dotter, fick Sanna som bordsgranne.
 Den vackra bruden Nadja.
 William tar en paus från middagsbordet och alla talen och tittar på omgivningen lite.
 Vet inte vad som fångat barnens uppmärksamhet så, men söta var de då de stod där länge.
 Nina, Emilia, jag och Janiina festglada. Nåja, Janiina var mindre nöjd fram till hon fick hänga i sjalen halva kvällen. hon fick till och med vara med då jag dansade vals med min pappa efter bröllopsvalsen.
 Det fanns ett rum med en tv i för barnen. De hade med sig leksaker och filmer men kvällens bästa var nog då de efter middagen fick en påse med chips, russin och några godisaskar. Sen satt de nöjda på de medhavda madrasserna och tittade på film.
Jag, Janiina och bruden.
Då det var dags för efterrätt kom Sanna till bordet som ett skott, vår lilla gottegris.
 Mamma med sin nya svärson Patrick.
 Bröllopstårtans brudpar säger väl en del om brudparet.
 Sanna och William höll ut mycket längre än vi trott.
De ville se på dansen sa de vilket blev sent.
William somnade i M-P:s famn bredvid dansgolvet till slut, Sanna kämpade ett tag till.
Men sen sov de båda tungt och länge, vaknade lite lätt då vi bar dem i och ur bilen men somnade snabbt om.
Efter en väldigt lång men solig och fin dag var det så skönt med en dusch och sedan krypa till sängs vid halv fyra på morgonen.
Oj, så jag fick ångra det dagen efter då det ju blev jag som fick vakna med Janiina och senare väcka stortrollen då maken inte riktigt var i form...
Tredje festdagen avrundades med lunch och presentöppning för de som ville och orkade.
Skriver om det en annan gång...
// Sargit

Inga kommentarer: