onsdag 25 april 2012

Solig dag

Idag sken solen så skönt att jag bestämde mig för att promenera istället för att ta bilen, hade några ärenden jag skulle göra.
Första stoppet efter att ha lämnat stortrollen på dagis var min pappa för att låna deras skrivare.
Janiina sov bara under promenaden dit men vaknade strax efter att jag kommit fram.
Jag började med en sen frukost, vilken lyx, innan jag gjorde det jag skulle.
Här håller vaari på att klä sitt barnbarn.
 Sedan gick jag upp till Valsta kyrkan och sopplunchen där innan jag promenerade hem igen.
Hann precis hämta hem barnen i tid.
Då vädret var bra och Janiina fortsatte sova gott i vagnen så tog vi mellanmålet på vår tomt.
 Sedan höll jag på att städa uteförvaringslådan (med massa krukor, varav många trasiga) och flytta den på plats samt städa lite på gården.
William ville hjälpa till men Sanna roade sig med annat, bland annat att vattna blommorna.
Väl inne så var vi lite sega så det blev lite mys i soffan.
Stortrollen hann pärla också men Sanna ville inte bli fotad efter denna bild, då vände hon bort ansiktet så fort jag riktade kameran mot henne.
 Då middagen var avklarat så var det dags för mig och Janiina att smita iväg på årsmöte för NiS (Nattvandrare i Sigtuna kommun).
Som vanligt var det dålig uppslutning, men årsmötet gick snabbt i alla fall.
Det konstituerande styrelsemötet gick på rekordfart, 1,58min tror jag den blev avklarad på.
Bjöd på mina bullar också som jag bakade på natten, men fick ju ta hem hälften då vi var så få där.
Tråkigt att inte fler bryr sig om att engagera sig i nattvandringen.
Då jag kom hem så var barnen fortfarande vakna. De har de senaste kvällarna haft väldigt svårt för att komma till ro. Undrar vad det beror på. Ikväll somnade de först närmare halv elva tror jag.
Janiina hade inte heller en tanke på att somna, tror det beror på ventolinet ioförsig, men så här pigg såg hon ut att vara vid halv tio tiden.
 Men en halvtimma senare så sov hon till slut.
 Efter att ha sovit utan något skydd mot morgonljuset i några veckor så lagade min älskling äntligen vår hänggardin/persien i vårt sovrum.
Pinnen upptill hade gått sönder så den bytte vi ut mot pinnen vi i lägenheten hade som klädbetjänt, blev kanon!
Och se hur fint våra små Hibiskusar blommar, och fler knoppar är på väg.
Återstår att få upp lite fotoramar i vårt sovrum, förutom att tömma de sista flyttlådorna, men måste få tummen ur först att välja och framkalla lite bilder på våra troll.
Jag var så trött på kvällen att jag nickade till mitt under "Body of proof", tror till och med att jag missade en kvart eller så i mitten av den.
Till slut gav jag upp och gick och la mig.
// Sargit

Inga kommentarer: