torsdag 26 april 2012

Städning, deklaration och räkningar

Idag har jag försökt städa lite medan stortrollen var på dagis.
Fick i alla fall kylskåpet städat, diskmaskinen urplockad och en maskin tvättad.
Sen hann jag med att påbörja deklarationen då jag var tvungen att ringa några samtal bland annat till skattemyndigheterna för att få hjälp.
Hittills har jag ju bara behövt skriva under men nu har vi ju en lägenhetsförsäljning som måste redovisas så det var lite struligt.
Inte så svårt så här i efterhand egentligen då det var väldigt tydliga instruktioner i häftet, men hade några frågetecken i alla fall vilket gjorde att det tog sin lilla tid
Då jag hämtat Sanna och William från dagis så vet jag inte vart tiden tog vägen.
Fort gick det i alla fall så hann inte alls med det jag planerat.
Men vi, jag och barnen, hjälptes åt att damma i deras rum medan M-P lagade middan.
M-P åkte iväg på sin träning och jag gjorde klart deklarationen.
Sanna och William somnade rätt fort ikväll, även om William hade ett av sina raserianfall eller vad man nu ska kalla det. "Jag vill inte sova!" skrek han, "vill ha kläder på mig, inte pyjamas!".
Tur nog somnade de innan M-P åkte iväg.
Janiina somnade också bra men bara en kort stund, sen ville hon ha sällskap.
Hann se mina torsdags-serier också med Janiina som sällskap, hennes ögonlock gav upp mot slutet av Unforgettable.
Nu är även räkningarna betalda och bloggen uppdaterad så dags för mig att krypa till sängs.
Mycket att göra imorn och på lördag...
// Sargit
p.s.
inga bilder tog jag idag upptäckte jag nyss...

Inga kommentarer: