måndag 23 april 2012

Frisering och lek

Idag åkte jag, barnen och min mamma till Stinsen. Huvudmålet var att gå till frisören med barnen då deras hår blivit väldigt vildvuxet.
Sanna överraskade och satt själv i "bilen" men med ett fast grepp om min hand under hela friseringen.
Fram till nu har jag fått sitta med henne i knät vid frisör besök.
Hon hade redan på vägen in tjatat om att hon ville ha ett hjärta, förstod inte först vad hon mena föränn då frisörskan frågade om hon ville ha ett hjräta eller stjärna i håret och sedan vilken färg, det blev en rosa.
William däremot som alltid suttit själv i "bilen" totalvägrade. "Ingen får klippa mitt hår!" sa han väldigt bestämt.
Så det fick vara, istället passade jag på att frisera mig...
Här har vi stortrollen efter lunchen busandes kring träden.
Och som utlovat fick de även glass, båda valde jordgubbsglass. 
Attraktionerna fick de också roa sig i men William ville INTE åka karuseller alls.
Sanna åkte däremot gladerligen både helikopter och karusellen som går runt. 
Denna stora bil lekte de i bara, slantarna tog slut nämligen.
Innan hemfärd så åkte vi förbi och hämtade min telefon som var färdig lagad. Jippiii!
Det visade sig att batteriet hade varit defekt så de hade bytt ut den.
Nu har jag en helt ny design i programvaran, så lär nog ta ett tag innan jag lär mig min telefon.
Det är som att få en ny telefon fast den är "gammal".
Är så glad att ha den tillbaka, hoppas min lilla gröna inte ska strula mer bara...
På kvällen då jag skulle få Janiina att somna så slutade det med att jag somnade själv med.
M-P puffade och pussade på mig några gånger (sa han) i ett försök att väcka mig, men han gav upp så först en timma senare vaknade jag till liv.
Höll på att missa "Alcatraz" ju, såg halva i alla fall. Men trött var jag.
// Sargit

Inga kommentarer: