måndag 16 april 2012

Åter måndag

Det har varit en lång, händelserik helg.
Orkar inte blogga ikapp riktigt än men tänkte skriva lite kort om idag i alla fall.
Efter en lång natt och rätt mycket sömn för mig så kände jag mig nästan utvilad på morgonen.
Då frukosten var avklarad så tog vi bussen ner till öppnis i Märsta kyrka.
Vi var de enda besökarna där idag till en början vilket inte störde Sanna och William alls.
Idag erbjöds det även hand- och ansiktsbehandling för föräldrar vilket jag passade på att unna mig då Janiina sov och Sanna och William kände sig som hemma (efter att ha tjatat i dagar om att åka till mammas jobb och leka).
Min kollega Maud underhöll alla tre barnen tills jag var klar, sjävlklart hade ju Janiina vaknat redan efter några minuter då jag precis hade pealing på mina händer.
Men hon var väldigt nöjd hos Maud.
Efter lunch och lite mera lek och lite mellanmål gick vi till Willys och handla innan vi tog bussen hem.
Janiina somnade i vagnen redan i kyrkan innan vi skulle gå och fortsatte att sova i två och en halv timma!
Stor trollen hade valt yoghurt i affären som de sen fick äta när vi kom hem (de hade inte ätit mycket alls till varken lunch eller mellanmål så ville få i dem lite mer mellanmål).
Min pappa kom och höll oss sällskap i det fina vår vädret.
Sanna ville cykla men inte William, som istället ville sitta på stenarna och njuta av sitt päron medan syrran drog iväg med sin cykel.
 Min pappa och jag turades om att följa Sanna som cyklade fram och tillbaka på promenad vägen medan William lekte på stenarna.
Deras dagiskompis Milliam dök också upp och lekte på stenarna en stund medan hans mamma och jag umgicks.
När Sanna tog en paus i cyklandet så ville hon också leka på stenarna, men snart ville hon fortsätta cykla.
William ville plötsligt till vår bakgård och leka så efter att Sanna tagit en sista tur runt några hus med vaari, så lekte de fint med den nya uteservisen jag köpte idag till dem. De lagade mat med snö. 
Senare ville de att pappa skulle läsa för dem och då passar väl högläsning ur Pondus bra eller?
Han vill väl ingjuta den (sin) låga humorn i dem i tidig ålder... Men barnen gillade det...
Vi invigde vår grill för denna vår ikväll, det blev finsk grillkorv och pommes till middag.
Vaari och Helena bjöd vi in på middag vilket uppskattades av både ung som gammal...
Stackars Sanna har fått tillbaka sin hosta igen och har hostat nästan i ett sen hon somnat.
Hostmedicinen hjälper inte och jag känner mig rätt hjälplös då jag inte kan göra något för att lindra hennes hosta...
Nu ropar sängen på mig och ögonen håller på att gå i kors så jag får ge upp för inatt.
Hoppas bara att det blir någon sömn då Sanna ropar/gråter efter mig med jämna mellanrum halvvaken/i sömnen.
// Sargit

Inga kommentarer: