måndag 2 april 2012

Besök hos mummu m.m.

Idag hade vi fullt schema, vilket annat sätt ska man börja en måndag på än fullt ös medvetslös eller något...
Sanna och William fick tillbringa lite tid hos mummu som kom hem från sin resa igår, massor av saker hade hon med sig till barnen som knappt visste vad de skulle leka med först. Favoriten för Sannas del var nog hennes fina lackskor som hon inte ville ta av sig alls, de åkte på så fort vi kom in igen då hon förstod att man inte kunde ha dem ute nu.
Under tiden barnen umgicks med mummu, med att bland annat rulla köttbullar (Sanna inte William), så var jag på efterkontroll på mvc, körde till Elgiganten i Häggvik för att lämna in min telefon och var på bvc och vägde och mätte Janiina.
Janiina har inte gått upp så bra i vikt så fick rådet att mata henne oftare på dagtid, vilket jag redan har börjat med ioförsig då hon högljutt talar om då hon vill ha mat.
Men vuxit på längden det har hon gjort.
Dagens vikt: 4595g (bara gått upp 180g på 3veckor) och längd: 55,6cm.
Efter bvc åkte jag och Janiina och hämtade stortrollen för att efter en stund köra vidare till Tyyne och Arvi som väntade oss.
Irriterande att inte ha några nummer kvar då jag inte kunde ringa och tala om att vi var sena, men det gjorde inget sa dem.
Hos Tyyne och Arvi tillbringade vi sedan resten av eftermiddagen.
Sanna och William stortrivdes efter att blygheten som varade i några minuter i början försvann.
De spelade piano
 och pratade och lekte med Arvi. Observera Sannas nya lackskor hon har på sig.
 Även Tyyne var populär hos barnen. Vi fikade gott och sen lekte barnen bland annat karusell med snurr fåtöljerna, Tyyne var "motorn".
Då Janiina vaknade så fick hon bekanta sig med både Tyyne och Arvi efter att hon ätit.
Här har William tagit över egenskapen som "motor".
M-P kom dit direkt från jobbet och fick också fika.
Sen lekte han med barnen en stund, de hade sina ryggsäckar med sig fyllda med leksaker både gamla och några av de nya mummu gett dem idag.
Alla var vi rätt slitna då vi kom hem så det blev väldigt mycket gråt och skrik från alla barnen.
Men somna gjorde de alla före åtta... jag och M-P också i några minuter eller så, M-P i soffan med Janiina och Sanna och jag bredvid William i hans säng.
Tur nog sov jag och maken i omgångar så han var vaken och kunde väcka mig då "Familjen annorlunda" började.
Nu väntar tvätten på att bli vikt, konstigt att den inte viker sig själv.
Kiitos äiti avusta lastenkanssa ja kiitos kameran lainasta! Tack mamma för hjälpen med barnen idag och tack för lånet av kameran!
Mycket roligare att blogga då man har bilder tycker jag...
// Sargit
p.s.
Ett stort grattis till min älskade lillasyster Tina som fyller 25år idag! Oj, vad gammal jag känner mig just nu...

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va stor Janiina blivit....önskar verkligen att jag kunde ha haft möjlighet att åka ner igen. De växer så himla fort barna. Stor kram till alla