onsdag 11 april 2012

Mamma och dotter dag idag

Morgonen var ingen hitt idag. Mycket bråk och tjaffs vilket gjorde att vi inte ens var klara med frukosten då klockan var över nio...
Vi, jag och barnen, bestämde oss för tillsammans sen att Sanna fick vara hemma idag bara för att.
Hon behövde det visade det sig men hon var noga med att tala om att "imorgon ska jag till dagis med William".
Så när vi lämnat William på dagis, som glatt skuttade mot skogen där de andra var, började en dag med bara tjejerna i familjen hemma.
Sanna ville vila sa hon, så hon satte sig med en bok i fåtöljen.
Hon hade inte ens velat byta om från pyjamas så den hade hon fortfarande på sig.
Janiina sov i vagnen hela förmiddagen!
När Sanna läst färdigt så la vi oss och mös i soffan bredvid varandra, så mysigt!
Hon ville sova men det slutade med att jag somnade inte hon.
Så medan mamma sov gick Sanna och lekte på sitt rum (antar jag), hon kom då och då och sa något till mig för att sedan gå iväg igen.
Vad snabbt dagen försvann, snart var det dags för lunch och vi lyxade till det med fryspizza.
Sanna som åt med god aptit sa "det var gott men inte så gott" hur tolkar man det?
Vi, läs jag, hann med att hänga upp tvätt också medan Janiina låg nöjd på filten.
Speciellt då stora syster höll henne sällskap.
 Men sen ville hon ha mat, när hon ätit färdigt så fick hon ligga på filten igen då Sanna och jag började baka scones.
 Precis då kom M-P och William hem.
William ville titta på, det var ju Sannas tur att baka då han redan bakat scones förut, och Janiina fick umgås med sin pappa lite medan vi bakade.
 Sanna hade inga problem att kladda ner sina händer.
 Men hon hade inte samma tålamod som William vid utbakandet, så jag fick baka ut det sista av degen när hon ledsnat. Men det hon gjorde gjorde hon bra och noggrant.
Blev en amningspaus innan vi penslade och sedan gräddade sconesen. 
 Så goda de blev!
 Thomas och Emma kom precis lagom till fikat, de hade hjälpt M-P att hämta Kian från biltvätten strax innan.
Två ynka scones blev kvar bara, så goda var dem. Men de försvann snabbt sen senare i min mage...
// Sargit

Inga kommentarer: