fredag 6 april 2012

Shopping och påskförberedelser

Idag åkte jag och barnen till Stinsen där Bergmans redan väntade.
Det enda jag var ute efter var att besöka Panduro för några saker jag behövde, som ett nytt lås till Sannas halsband som gått sönder.
Barnen stortrivdes med att leka med karusellerna, Sanna hade turen att få åka flera gånger också då andra barn åkte och två gånger då jag och sedan vaari stoppade i mynt.
William ville inte åka.
Jag hade turen att själv kunna kika runt lite i affärerna också, utan barn, då jag ju hade flera frivilliga barnvakter med.
Här en bild då Sanna och William slappade i amningsrummet medan jag bytte på Janiina.
 Till mellanmål/efterrätt fick barnen välja en varsin glass, detta var vad de ville ha så man måste ju hålla det man lovat.
 Jag passade också på att prova en...
Sedan ville de springa runt på scenen innan vi skulle gå, de hade sett äldre barn göra det förut.
Här fångade jag dem då de tog en vilopaus, rätt lika viloposé eller hur.
Väl hemma igen på sena eftermiddagen så började påskpyntandet, vi har inte hunnit med det föränn nu.
Vi började utomhus då vi redan hade ytterkläderna på.
Sanna ville inte bli fotad men William ställde upp.
 Sedan fick barnen pynta gräset som växt fint.
Återigen ville inte Sanna fastna på bild, men hennes hand gjorde det.
 Båda omplacerade sina små kycklingar flera gånger om, men till slut var de nöjda.
 När påskpyntandet var klart (gjorde inte så mycket mer i år), så var det dags att förbereda middagen, Tacos.
Barnen var glada åt att hjälpa till med grönsakerna, förutom gurka så skar de även paprikan i bitar.
 Vi hade en väldigt mysig familjemiddag där alla åt med väldigt god aptit. Sanna åt mer än vad jag gjorde!
Vilket barnen oftast gör ioförsig...
Då alla tre barnen somnat var planen att se någon film.
Men jag var så trött, eller så var det en sovande Janiina som smittade av sig, så jag nickade till där jag satt med henne i famnen. M-P väckte mig och sa att jag nog borde gå och lägga mig...
Så då var det lika bra att ge upp och gå och lägga sig redan vid den tidiga timmen, kommer inte ens ihåg vad klockan var.
Lyckades med en bild (av ca tio) på oss där jag inte ser halvdöd ut. 
// Sargit

Inga kommentarer: