fredag 8 juli 2011

Varm dag behöver svalka

Då jag som sagt har fullt upp på jobbet så kom det inte så lägligt det här med ögoninfektion hos barnen.
Tur att jag har snälla föräldrar som ställer upp då det krisar.
Tanken var att min pappa skulle promenera med William till min mamma som skulle ta hand om honom under dagen, medan jag åkte till doktorn med Sanna.
Men då Sannas ögon inte visade ett tecken på att ha någon sjukdom, ingen rodnad eller var (eller vad det nu heter) alls, varken igår eller på morgonen så kändes det onödigt att åka in med henne.
Istället tog min pappa båda barnen på morgonen så jag kunde komma i tid till jobbet.
Så här glada var barnen då de väntat in mig och vinkade åt mig när jag stannade till med bilen framför dem.
 Det blev en lång dag på jobbet för jag hade en hel del jag inte hunnit med då halva dagen igår försvann.
Kunde tyvärr inte avsluta allt som behövdes så får ta en tur in på söndag.
På måndag åker jag på läger i fem dagar och som vanligt är det en massa sista minuten saker att göra, fast man tycker man haft hur lång tid som helst innan och trott att alla förberedelserna var klara.
Då jag kom hem efter att ha handlat till middagen var klockan närmare sex.
Jag hittade småtrollen i fullfärd med vattenlekar, de hann knappt hälsa på mig.
Vaari och Helena var också där då de skulle äta middag hos oss.
Jag blev beordrad att sätta mig där ute och umgås med mina barn medan M-P och Helena förberedde maten, Tacos.
Jag var helt slut hela jag, både av hunger, värmen och den långa dagen.
Innan maten så var Helena och M-P tvungna att svalka av sig lite så de ställde sig i det kalla vattnet i poolen (för kallt i min smak men de andra verkade inte bry sig).
 William fick för sig att han inte ville ha blöja på sig utan bara shortsen.
Så då fick han springa runt så, vilken liten rumpa han fick! Stora killen...
 Men då shortsen var alldeles för stora utan blöja och gled ner hela tiden så ledsnade han till slut och ville ha blöjan på.
Min pappa och min älskade make mätta och belåtna.
Då jag glömt kattmaten och så skulle M-P förbi våra vänner för att vattna, så fick jag ta hand om nattningen själv.
Det var inga problem alls då William somnade nästan omgående och strax därefter jag och sedan Sanna.
Jag vaknade då M-P klev in genom dörren långt senare...
Vi avslutade kvällen med att titta på första skivan med "Berättelser ur Den oändliga historien", totalt är den ju 6h och 3min lång så någon gång måste vi ju börja.
Vi kom i säng alldeles för sent som du säkert gissat redan...
// Sargit

Inga kommentarer: