torsdag 21 juli 2011

Lek i Eurostop

Efter jobbet idag så åkte jag och barnen direkt till Eurostop för att leka.
Det var så tråkigt väder och jag kände inte för att sitta hemma helt enkelt.
Vi var tydligen inte de enda som hade tänkt den tanken då det var rätt mycket barn på lekplatsen denna gång.
Men det hindrade inte våra små troll att klättra runt och åka rutchkana ner.
William var mäkta stolt över att han numera kan klättra upp för klätterväggen helt själv.
 Självklart lockade även karusellerna efter ett tag.
Jag hade lovat dem att de fick åka en gång men tyvärr var alla maskiner avstängda.
Men det hindrade inte Sanna och William att testa dem i alla fall.
Sanna visade att hon kunde klättra upp själv på den stora hästen (jag stod beredd bredvid såklart, men hon klarade det helt själv!).
 Helikoptern var lika populär idag som alla de andra gångerna, där satt de länge.
Sedan fortsatte leken i omgångar på lekplatsen och karusellerna, jag lyckades hålla ihop dem fast de visade tendenser på att vilja springa iväg själva utan att invänta varandra.
De lyssnade faktiskt på mig då jag förklarade att han/hon måste invänta sin syster/bror innan vi kan gå vidare.
Gå är väl en underdrift, de har kommit in i tanken att varför gå då man kan springa.
Då M-P anslöt sig till oss så bestämde vi oss för att äta middag ute då ingen av oss kände för att laga mat idag.
Efter maten fortsatte barnen att busa runt fast denna gång med sin pappa som övervakare.
Själv tog jag en kort runda på Maxi för att inhandla mjölk, blöjor och annat nödvändigt som tagit slut hemma.
Allt som allt så tillbringade vi nästan hela fyra timmar med lek och bus i Eurostop.
Ändå hade Sanna inte fått nog då hon protesterade högljutt då vi skulle åka hemåt.
// Sargit

2 kommentarer:

Lia sa...

Hej Sargit! Va kul att jag hittade hit och fick rätt i att du var du. Såg ett inlägg på Familjeliv med och såg att du hette Sargit. Blev lite nyfiken och smög mig in till eran blogg och efter lite läsande så fick jag det klart för mig att du var du. Nu undrar du säkert vem jag är men jag och min dotter var med till Finnåker i år och förra året. Det var hon som började tokgrina under tugga snöret tävlingen bla. Grattis till graviditeten och kul att vi ska få barn så nära varandra, hi hi. Jag heter Liaskrypin på familjeliv :-)

Familjen Sundström sa...

Lillian: Vad roligt att du hittade hit! :) Ja internet är verkligen liten ibland. Grattis själv, misstänkte något då jag såg dig men jag vågar aldrig säga något för det kan ju bara vara "mage" också om du förstår ;)
Ska fortsätta följa din blogg också nu då jag hittat dit. Hare gott! kram // Sargit