måndag 18 juli 2011

Andra gången jag får se den lille

Idag hade jag ett besök för KUB-test igen, förra gången upptäckte vi ju att vi räknat "lite" fel och kunde alltså inte göra testet. Men vi fick ju se den lille i alla fall.
Typiskt nog så var det här morgonen då vår älskade son bestämde sig för att vakna på "fel sida".
Men trots motgångar som att behöva byta mina nerkissade byxor, som var de sista rena paret som passade som jag hade kvar, så lyckades jag komma i så pass god tid till Odenplan att jag hann köpa frukost till mig själv.
Så häftigt att få se den lille röra på sig och se hur hjärtat slår!
Synd att M-P var tvungen att jobba idag och inte kunde följa med.
Allt såg bra ut och risken beräknades som låg, tror det var något på 1:5000.
Hade en annan sköterska idag än förra gången, trevlig hon med men gillade ju den vi hade första besöket.
Jag frågade om hon kunde säga exakt hur långt gången jag var och svaret var att det kan diffa på någon dag men hon trodde att jag idag var i v 12+1 och att bf är i slutet på januari som vi redan visste.
Innan jag åkte hem från storstan och till jobbet passade jag på att inhandla lite nya strumpor till barnen då de har vuxit ur sina har vi upptäckt.
Det är väldigt svårt att hitta strumpor i deras storlek som inte har halkskydd på...
// Sargit

Inga kommentarer: