fredag 15 juli 2011

Skönt att vara hemma

Jag har haft det bra hela veckan på läger men det blev väldigt många långa dagar då program pågick från kvart över nio på morgonen till nästan elva på kvällen (om man räknar med ledarsamlingen).
Tiden gick väldigt fort och jag hann knappt sakna min älskade familj, det var mest på kvällen då jag skulle lägga mig som saknaden kom samt då jag ringde hem och fick prata med mina älskade små troll.
Men inte illa att ha ett jobb där man får paddla, leka, sjunga, måla, njuta av vacker natur och trevligt sällskap  och mycket mer och få betalt för det, hihii.
Då jag kom hem var jag helt slut och hade inget hellre velat än att krypa ner i sängen och dra täcket över mig.
Det som hindrade mig var tanken på återseendet med mina barn.
Så istället tog jag en snabb macka (då magen är van att äta typ hela tiden sen lägret) och gav mig sedan av för att hämta mina älskade troll.
M-P hann hem lagom för att följa med så vi promenerade iväg tillsammans.
Reaktionen över min hemkomst var inte så stor, kan bero på att Sanna var ledsen över något precis då vi kom.
William var pappig och Sanna var mammig, skönt att de "delade" sig just idag, vilket inte sker ofta.
Oftast är båda pappiga eller mammiga samtidigt.
På hemvägen påminde Sanna mig om att jag faktiskt lovat henne igår på telefon att vi skulle gunga i "bäbisgungan" på hemvägen.
Så vi tog en omväg och gick till lekplatsen där vi tillbringade en bra stund med att gunga, gräva i sandlådan och åka rutschkana.
Här gungar min älskade familj.
Vi vuxna kände oss rätt trötta allihop så vi röstade fram att äta pizza till middag idag.
Så medan M-P och P-A åkte iväg för att hämta pizzor fortsatte jag och barnen att leka ute.
Det kom tillfällen då jag önskade att jag kunde klonat mig, men i det stora hela gick det bra och jag njöt av att få leka med barnen. Hade dock fel byxor för rutschkanan då de inte gled något alls...
Kvällen gick fort och inte helt oväntat så ville barnen att jag skulle läsa saga för dem.
Jag somnade själv också vid nattningen och blev väckt först långt senare av min älskling.
// Sargit

Inga kommentarer: