söndag 10 juli 2011

Skön söndag

Det går inte att ladda upp bilder på blogger för tillfället vilket är väldigt irriterande.
Tycker det är tråkigt att blogga utan bilder men får väl göra ett försök och uppdatera med bilder senare inatt eller nästa helg (uppdatering: har nu ikväll, lördag, lagt till bilder också).
Imorgon åker jag iväg på familjeläger med jobbet.
Min älskade make får en tuff vecka då han får ta hand om barnen både morgon och kväll, få se hur barnen reagerar då de får komma till dagis så fort de har öppnat halv sju istället för vid nio tiden.
M-P har dessutom börjat få känningar av en förkylning, stackarn.
Tur att P-A (Pär-Anders) är här hela veckan på semester, fast han får nog lugn och ro bara under dagarna antar jag då barnen blivit rätt förtjusta i sin "fajbror".
Imorse så tog det inte lång tid för Sanna och William att acceptera sin farbror.
Sanna kom ut till honom då jag sa att hon kunde leka med sin "setä" (= farbror) om hon ville, det var då båda barnen kommit in till oss alldeles för tidigt på morgonen.
Trodde inte att hon skulle våga och jag var beredd på att få kliva upp, men då gick Sanna alltså ut och sa "fajbro leka".
Resten av den tidiga morgonen lekte då farbror med sina brorsbarn fram till vi föräldrar klev upp alldeles för sent, frukosten njöt vi av först efter halv tio!
Efter lunch åkte vi alla till mitt jobb där jag fixade några sista saker inför lägret medan de andra lekte ute på lekplatsen.
Då jag anslöt mig till dem så hittade jag den äldste av dem uppe i utsiktstornet.
William med sin farbror i lekstugan.
Båda har valt sina kläder själva idag, här ser ni dem med sina favorit sysselsättningar ute.
Senare på eftermiddagen blev det bad på altanen igen för barnen samt besök av vaari, Helena och Tina som ska åka iväg till Finland om några dagar och ville hinna träffa barnen innan dess.


Helena byggde en koja med barnen i soffan, den blev väldigt uppskattad!
Då jag skulle börja packa inför det femdagar långa lägret så upptäckte jag att alla våra resväskor och väskor, förutom min lilla ryggsäck, var i förrådet oåtkomliga!
Tur jag fick låna en väska av min pappa.
Nu blir det till att hoppa in i duschen så jag spar den tiden på morgonen då det blir en alldeles för tidig väckning i alla fall.
Ska försöka komma iväg vid sju hemifrån så barnen får äta frukost på dagis.
Typiskt nog så är det just från och med denna vecka, och fyra veckor framåt, som de slår ihop förskolorna så de får gå till helt nya lokaler (och byggnad) för dem, Orion förskola.
Kommer sakna min familj något enormt, hoppas på att jag har täckning där ute så jag i alla fall kan ringa hem då och då...
// Sargit

1 kommentar:

Fajbror sa...

Aaaaah wonderful times =)