torsdag 7 juli 2011

Till farbror doktorn

Igår sa de på dagis att William verkar ha fått ögoninfektion.
Så imorse efter att vi lämnat Sanna på dagis (vilket gick väldigt smidigt då jag pratat med barnen att William skulle till doktorn och visa ögat) så åkte jag och William till Din doktor i Eurostop.
Vi kom dit i god tid men doktorn hade fått ett akutfall som han var tvungen att gå iväg på, så det skulle bli en lång väntan.
Medan vi väntade så gick vi till lekplatsen där William fick härja helt själv nästan fram tills receptionisten ringde att vi kunde komma upp.
William njöt verkligen av denna utflykt ensam med mamma, han var ett helt annat barn än då syrran är med.
Han pratade mycket mer och sken som en sol mest hela tiden.
Han övade flitigt på att klättra upp via "klätterväggen" istället för att ta trappan.
Till slut lyckades han helt själv.
 Uppe hos din doktor satt vi en kort stund i soffan och William fortsatte sitt glada humör.
Här slappar han och visar magen.
Doktorn var en av dem vi träffat tidigare, fast det var länge sen.
William lät honom titta i hans ögon utan protester och satt tyst och snällt i min famn genom hela besöket.
Då vi stod och väntade på vår tur i apoteket så ringde dagis och sa att Sanna också verkar ha fått samma och ville att jag skulle hämta henne.
Då jag hade mycket att göra inför nästa veckas läger och verkligen kunde inte komma ifrån det som skulle göras så ställde min mamma upp och hämtade henne. Tanken var att jag skulle kört William till henne också efter läkarbesöket, men då det drog ut på tiden så fick han följa med mig då jag och min kollega Helen handlade inför lägret.
Det gick kanon bra. Vi passade på att äta också innan vi lämnade Eurostop.
Efter ett stopp på jobbet för att lasta av grejerna och göra lite annat smått och gott så åkte vi hem till min mamma.
Fick höra att Sanna varit ledsen då mummu kom och hämtade henne då hon saknat William och senare ropat efter mig.
Men sen hade det gått bra speciellt då mummu gett glass till lunch!
Vi blev kvar resten av eftermiddagen hos min mor, barnen lekandes och jag fikade och hann till och med med en kort tupplur. Kiitos äiti!
Tina och vaari skulle komma hem till oss då Tina ville umgås med små trollen, så medan jag tog en promenad från min mamma (med förhoppningen att barnen skulle somna, vilket de inte gjorde) så körde min pappa hem våran bil.
Väl hemma hos oss lekte moster med sina syskonbarn, bland annat la de pussel tillsammans.
 Sen var Tina tvungen att åka då hon skulle med tåget till Nyköping (för att hälsa på vår syster Nadja).
Så tv:n fick vara barnvakt medan jag lagade middag, italiensk gryta blev det idag.
"Lilla spöket Laban" valde Sanna som film.
Strax efter middagen lämnade jag familjen och gick iväg för att tillbringa kvällen med trevligt sällskap, fotbad och massage med mera
Jag var nämligen bjuden på en SPA-kväll av Catrine (som har tvillingarna Emelie och Philip).
Så skönt och välbehövligt var det att sitta på altanen i sommarvärmen med ett glas cider i handen och äta melon och annat gott medan man småpratar med nya bekanta.
Tiden gick alldeles för fort vilket det brukar i trevligt sällskap.
Tusen tusen tack till Catrine och Maria som annordnade det hela, hoppas det blir fler gånger.
// Sargit
p.s.
Sannas ögon har inte visat några tecken på ögoninfektion under eftermiddag/kvällen...

Inga kommentarer: