måndag 4 juli 2011

"Va gööö duuu?"

Sannas nya favorit mening verkar vara just "va gööö duu?" som hon säger med ett leende.
Efter att jag berättat vad jag gör just då så ger hon mig en finurlig blick och frågar igen "va gööö duu mamma?". Samma sätt upprepas även till sin pappa.
När barnen kom hem så blev det en hel del bus i vår säng där jag tagit en kort tupplur medan M-P hämtade barnen.
M-P fick ett rejält styrkepass säger jag bara, filmade en del av buset men då det tar en evighet att ladda upp så får ni nöja er med dessa två bilder.
 Innan middagen så ville trollen måla med vattenfärger igen, vilket passade utmärkt så kunde jag förbereda middagen under tiden.
Vi börjar få en rejäl hög med målningar nu medan bunten med tomma papper minskar.
Precis då maten var klar så hörde vi glassbilen köra upp. Efter ett snabbt beslut så sprang jag ut och kom in med "paket" som Sanna kallade det.
Såklart fick de glass till efterrätt, rosa valde Sanna och grön valde William.
Resten av kvällen fick vi höra tjat om "mera glass!", jag hade flera långa disskussioner om att det inte skulle bli mer glass idag.
Bland annat säger Sanna (som du märker är den mer pratglada av dem) "mamma äta glasss morgon".
Så kul att vi kan mer och mer hålla längre konversationer med dem och att de både förstår och kan göra sig förstådda.
Vid badet ikväll så fick Sanna upp ögonen för Williams smultronmärke vid halsen.
"Illiam ont, Illiam plåster" säger hon och pekar på märket varvid William bröjar skratta då han är kittlig.
Sedan börjar hon kittla honom med flit.

Ikväll tog det lång tid för barnen att somna, misstänker starkt att de sovit på dagis på dagen.
De låg i sina sängar med varsin Bamse-tidning och "läste" dem noga vid ett tillfälle, så söta de är.
Först närmare halv tio gav deras små ögon upp till slut.
Till slut vill jag passa på att gratulera våra vänner Fayeza och Hasnain som fick en son igår morse.
Så nu har barnens dagiskompis Hadi blivit en storebror.
Vet inte om det är därför men då barnen kom hem idag så ville de "titta bäbis" och lyfte upp min tröja och klappade min mage. William gav till och med en puss till "bäbisen".
Mina älskade små trollungar.
Nä, nu sova så att vi orkar med morgondagen.
Håll era tummar och tår för imorgon kväll säger jag bara...
// Sargit

1 kommentar:

Theres sa...

Hej
Vilka härliga bilder. Roligt att titta på.

Förstått att ni ska ha barn igen? Tvillingar igen? :)

Tack för kommentaren på min blogg.

ha det bra i sommarvärmen.

Kram Theres