onsdag 1 september 2010

"Blåtira" för den ena och barnakuten för den andre

Så gick första dagen då M-P lämnade barnen på förskolan själva.
Nåja, inte riktigt en blåtira men ett krigssår tvärs över ögat fick William idag då han hade en närkamp med asfalten, som han förlorade.
Kunde inte låta bli att skratta lite då M-P berättade det för det är så typiskt William.
Men sen var det inte lika roligt då M-P berättade att han bestämt att det var dags att åka till barnakuten med Sanna som vi misstänkte led av lättare uttorkning.
Det var vad vårdguiden trodde igår och gav oss rådet att få henne att dricka mer eller åka in.
Hon vägrar att dricka och den lilla mängd vi fått i henne har vi fått tvinga i henne, stackarn.
Och då idag då hon varit lite hängig på förskolan och fortfarande inte riktigt sig själv så tog M-P beslutet att åka in.
Själv var jag på min första (officiella) dag på jobbet efter semestern.
Var inget svårt beslut att avbryta och följa med, vilket var nog så bra då vi blev kvar där i fyra timmar i väntan på att Sanna skulle lämna urinprov, de misstänkte ev. urinvägsinfektion.
Men hon vägrade fortfarande att dricka vilket inte underlättade kisseriet direkt.
Till slut tyckte de, då hon för övrigt verkade okej och inte alls uttorkad samt att blodprovet inte visade något, att vi kunde åka hem, men ha kvar "urinpåsen" för att ev. åka förbi med den senare då hon kissat.
Fick till och med hem en extra så vi kunde hålla koll på kisseriet ikväll.
Men på Sanna märkte man inte något konstigt alls utan hon busade och var sitt glada lilla jag igen då vi kom hem.
Båda åt bra med mat både till lunch (på Kista gallerian där vi stannade till innan besöket på Danderyds barnakut) och till middag.
Själv är jag helt slutkörd i kroppen och knoppen.
Måste vara en kombination av att jag varit sjuk, inte ätit och druckit ordentligt, inte sovit nog mycket, renoverings röran och att jag har börjat jobba igen.
Piggnade till en aning innan middagen mest för att barnen behövde underhållas lite medan M-P fixade maten.
Min pappa och Helena kom förbi och hälsade på.
Med sig hade de ett litet barnbord som morfar målat vitt åt sina barnbarn.
Tack pappa/morfar!
Den blir kanonfin i barnens rum för allehanda lek och pyssel.
Vi (ok, min älskade make) har glömt bort kameran helt de senaste dagarna så det har inte blivit mycket fotande.
Den har legat kvar på samma ställe sen förra veckan känns det som.
Men nu passade jag på att ta dessa bilder på William ikväll.
Den första är när William förbereder sig inför att i framtiden kunna spela "Ghost recon" med pappa.
Den andra var lite mer svår fångad, när han gosar med Max.
Så sött men väldigt svårt att fota då Max ju är svart (eller rättare sagt mörkbrun).
Nu ska jag leta fram kläder för morgondagen till barnen för att stryka namnlappar på dem.
Hade planen att märka alla plagg samtidigt men har skippat det och tar några plagg i taget, oftast de som ska på dagen därpå.
Få se om jag orkar ta tag i alla plagg i helgen så vi slipper ha strykbrädan framme hela tiden.
Det är nog rörigt hos oss just nu ändå.
Men arbetet med hallen går framåt och vi har förhoppningar om att vi kan börja organisera hallen och resten av lägenheten under helgen.
// Sargit

1 kommentar:

Fayeza sa...

Hej!

Jag ville ringa till dig i fredags men jag blev upptagen och sedan läste jag allt som har hänt er sedan i fredags. Ni har haft det riktigt tufft allihopa med sjukdom och sjukhusbesök mm. Skönt att höra att det inte var något farligt med Sanna, det är alltid bättre att åka in till sjukhuset om man är osäker har jag lärt mig.

Vi får höras framöver när allt börjar falla på plats med jobbet, inskolning osv.

Ha det bra nu och ta det lungt i helgen! Hoppas att du hinner med alla namnlappar!

Kramisar,

Fayeza