tisdag 31 augusti 2010

Tillbaka in i vardagslunken..

Då var hela familjen någorlunda friska igen, nåja bättre iallafall.
Sargit har fortfarande lite orolig mage och Sanna blev lite uttorkad efter allt kräkande och tillhörande diarré.
Men i det stora hela är vi friska så därför blev det iväg till förskolan i morse.
Allt gick faktiskt över förväntan måste jag erkänna.
Dock var det egentligen menat att jag skulle lämna barnen idag men då de varit sjuka och missat några inskolningsdagar så tyckte personalen att jag skulle vara kvar ut i fall att jag behövdes.
Men efter att barnen fått vänja sig vid situationen och börjat leka med de andra barnen så var inte jag så intressant längre.
Så jag satt mest och tittade på medans de lekte med än det ena och än det andra.
Då Sanna sen fick se att några av de andra barnen gick ut och lekte tog hon prompt tag i fingret på en av fröknarna och gick ut i hallen.
Ingen tvekan där vad hon ville, och efter lite övertalning fick jag även William att följa med ut.
Där ute visade sig barnen från sina bästa sidor.
William satte sig mer eller mindre på en gång i "sandlådan" och grävde medans Sanna tog en gåvagn och promenerade fram och tillbaka.
Sandlådan är i nuläget bara en träram som står på gruset men det ska komma sand så småningom.
Skönt iallafall att se att barnen inte hela tiden tyr sig till mig utan går iväg och leker på egen hand.
I morgon är det dags att lämna barnen helt, men jag tror inte att det kommer bli några problem alls.
// M-P

2 kommentarer:

theunhappyteacher sa...

Hoppas ni slipper fler sjukor nu och får inskola och börja ordentligt.

Farmor Anci sa...

Va skönt att det verkar gå åt rätt håll, kramisar till er alla