torsdag 19 augusti 2010

Hemodlat är bäst!

Fick några tomatplantor från min mor tidigare i somras.
De har trivts rätt bra på altanen och har nu börjat ge frukt.
En av plantorna såg ut så här.
Innan barnen fick syn på tomaterna.
Det är gott med hemodlat, tycker William.
Jag hade fullt tjå att hindra Sanna från att plocka ner även halvfädiga tomater.
Hon blev lite sur då jag försökte förklara att de inte var mogna än.
Själv kan jag inte ta åt mig äran av att plantorna överlevt då jag inte varit hemma.
Tack kära make som vattnat här hemma medan jag varit på vift.
// Sargit

1 kommentar:

Thomas sa...

Tack och lov sitter våra tomater högt upp. Annars hade Emma (eller Elin) plockat plantan ren för länge sedan. Vår smultronplanta, t.ex. har jag inte sett röken av ett bär ifrån. Emma håller den ren från mogna bär (och ett och annat omoget med, för den delen). :)