lördag 28 augusti 2010

Då var det bara jag kvar då..

Som tidigare berättat så blev våra barn magsjuka i torsdags respektive igår.
Idag då jag nästan var klar på jobbet fick jag ett sms från Sargit, där hon berättade att hon också blivit magsjuk...
Tur nog kunde Kai och Helena komma över och hjälpa henne med barnen medans jag jobbade färdigt.
Väl hemma så låg småttingarna och sov, och Sargit var inte så långt borta från drömmarnas rike heller.

Så denna lördagkväll har i stort sett uteslutande spenderats i soffan med kräkande feberheta barn och en mycket trött oc illamående hustru (dock har hon inte behövt kräkas nåt mer).
Nu har alla gått och lagt sig och jag sitter här och håller tummarna att jag åtminstone får vara frisk tills resten av familjen är på benen igen.
// M-P

3 kommentarer:

ankan sa...

Usch, krya på er. Hoppas det inte smittar bloggledes!

Thomas med de två febriga barnen sa...

Du och jag, MP! Du och jag... Jag vet i ärlighetens namn inte riktigt vad jag ska göra om jag trillar dit, men det löser väl sig på något sätt. Än så länge har det gått bra... *peppar* *peppar*

farmor Anci sa...

Nu tyck jag synd om alla er, hoppas det snart är över....denna magsjuka Kramisar