onsdag 25 augusti 2010

Snart dags

Alldeles strax ska jag väcka barnen då klockan närmar sig åtta.
Sedan blir det frukostbestyr och påklädning innan våra stora små troll ska iväg på sin första dag på förskolan.
Idag är M-P ledig så vi är med båda denna första dag.
Är lite smått nervös men inte för barnens skull, de kommer nog trivas, men för min egen.
Ska bli intressant att se hur denna inskolning kommer att gå för oss föräldrar.

Detta är även andra dagen som vi måste hålla oss hemifrån så att vi inte är i vägen för hantverkarn som fixar vårat hallgolv.
Igår var vi först på Delfinen och sedan åt vi lunch med Fayeza och Hadi på Brödboden.
På söva-barnen-promenaden fick jag sällskap av min kollega Helen som jag mötte upp på jobbet.
Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi hos min pappa.
Det börjar nu, att jag glömmer bort kameran då det har blivit väldigt dåligt med bilder igår.
Bäst att vänja sig då vi snart är inne i ekorrhjulet.
Nu hör jag Sanna börja vakna till.

Återkommer ikväll om hur det gått.
// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

Lycka till! Det är nog värre för föräldrarna än för barnen intalar jag mig :)

mummu sa...

kyllä se hyvin menee.ja vielä paremmin sitten kun et ole paikalla.lapset ei voi olla "mammiksia"