onsdag 11 augusti 2010

Lugn dag

Idag har vi tagit det rätt lugnt.
M-P är ledig idag och nästa onsdag (då han jobbar helgen).
Vi började med att gå ut till baksidan efter morgonbestyren.
Jag fick förresten sovmorgon idag då min älskade make klev upp då barnen vaknade.
Men jag vaknade ändå vid frukostdags men låg kvar och lyssnade på "pratet" vid frukostbordet.
Vi började i sandlådan där barnen fyllde hinken som jag sedan vältte omkull till en kaka, som barnen därefter glatt hackade sönder med sina spadar.
Detta gjorde vi ett x antal gånger.
Sedan ville Sanna till blåbären i skogen och även William verkade intresserad idag.
Men han åt inga, plockade bara.
Inte så svårt att gissa vad Sanna ätit...
Någon som har ett bra knep på hur man får bort blåbärsfläckar från kläder?
På vägen hem igen så fanns det en spännande vattenpöl.
I den så låg det en liten bil som William fiskade upp.
Både Sanna och William lyckades undvika att sätta sig i pölen, om det var medvetet från deras sidan vet jag inte.
Efter lunch somnade William rätt snabbt men Sanna ville inte sova.
Så M-P tog henne bredvid sig istället.
Så här bra gick det.
Själv åkte jag iväg för att handla lite då det inte fanns mycket hemma.
Vi hade ett besök på bvc idag på eftermiddagen, förra gången var i april.
Barnen fick visa hur duktiga de är på att bygga med klossar och rita.
Sedan vägdes och mättes de, Sanna är 78,5cm lång och väger 10740g och William är lika lång men väger 11420g, samt så fick de sprutor mot bla mässlingen.
Sprutorna var inte så populära men det gick snabbt över, jätteduktiga var de.
Tyvärr så kan de få feber om en till två veckor efter denna spruta, sådär lagom till inskolningen på förskolan.
Men de har ju inte fått feber tidigare så man kan ju hoppas att de slipper det nu med.

Senare på eftermiddagen kom Bergmans över på middag och lite bus med barnen.
Tyvärr glömdes kameran bort då (i alla fall våran).

På kvällen, efter att barnen somnat, så anlände även svärmor från Umeå.
Hon har semester nu och bestämde sig hastigt för ett besök i några dagar.
Väldigt trevligt både för mig att få sällskap och hjälp med barnen (då M-P jobbar) och för barnen att få umgås med henne.
Och så får ju hon sin dos av barnbarnen förstås.
// Sargit

Inga kommentarer: