fredag 20 augusti 2010

Grattis på födelsedagen pappa / morfar!

Idag fyllde min pappa 59år.
Grattis käre far!
Då M-P kom hem från jobbet och hade bytt om så gav vi oss iväg till Bergmans.
Barnen fick dagen till ära ta på sig nya kläder jag fyndat i Estland till dem.
Trodde de skulle vara lite stora än men de passade perfekt!

Pappa hade ingen aning om vad som var planerat.
Han trodde vi skulle ha med oss tårta dit och att vi bara kom för att fika.
William är morfars pojk, direkt upp i famnen på honom.
Sanna var lite avaktande till att börja med.Medan morfar blev ombedd att ta på sig skorna, så lekte barnen en stund i sovrummet med Tinas gamla docka.Pappa fick åka med i vår bil, fortfarande utan att veta vart vi skulle.
Resan slutade vid den grekiska restaurangen vid stationen.
Vi hade reserverat bord för säkerhets skull, vilket inte verkade vara nödvändigt då det bara var ett par till som var där förutom vi.
Men en liten missförstånd hade det blivit då de i telefonen svarat att de hade två barnstolar men det visade sig att de bara hade ett.
Så Tina och Helena åkte iväg hem för att hämta ett till.
Se så söt Sanna såg ut medan vi väntade.William åter i morfars famn.Till slut fick vi då äta.
Sanna gillar visst oliver visade det sig, även tsaziki tyckte hon om till en början men sen blev det väl för mycket.
William ville inte alls äta medan Sanna åt med god aptit.
Först långt senare åt han, men då av min mat.
Efter måltiden åkte vi hem till oss där det blev mycket bus för barnen.
De roade sig med bland annat att hoppa på sin fars mage (vilket inte var så bekvämt fick jag höra).William har hittat ett nytt höstmode för huvudet, inte så värmande men skyddar väl mot regn till viss del.Morfar busar med Sanna medan han blir grattad via telefon av en vän."Nu har jag dig farsan" tyckte William då de brottades på golvet.
M-P var rätt så utslagen ett tag efter allt bus.Då maten blev lite sen idag så hoppade vi gröten och tog vällingen direkt istället.
Två trötta små troll, snart redo för sängen.Jag tog sagoläsningen ikväll men återigen så var det Sanna som kämpande längst med att hålla sig vaken.
Men till slut gav även hon upp efter några turer in till henne.
Då tog vi vuxna fram efterrätten, födelsedagstårtan, som jag och Tina smitit iväg och inhandlat igår.Den var lika god som den ser ut tyckte alla (även om jag inte är så förtjust i grädde), det blev inte mycket kvar av den.
Jag lär väl få lida av den lilla bit jag åt senare (är laktosintolerant) men gör inget då jag nu är hemma.
Grattis igen på födelsedagen pappa!
// Sargit

1 kommentar:

sara sa...

Verkar ju som att födelsedagen blev riktig skoj ;) hehe å sargit ^^ är huvudet dumt får kroppen lida hehe ;) men inte vardag man äter tårta så då kan man stå ut hehe... hoppas ni har de bra... :D sköt om er allasammans