onsdag 22 september 2010

Lååång natt!

Sanna bestämde sig för att det visst var morgon enligt henne strax före tolv inatt.
M-P försökte få henne att somna bredvid oss utan resultat.
Jag tog över och kämpade med en pigg och glad tjej fram till strax före tre på morgonen, då gav jag upp.
Bar över henne till hennes egna säng och hoppades på det bästa, att hon inte skulle väcka William.
Efter tio minuter så sov hon, tack och lov!
Var lite mör i huvudet då William vaknade halv åtta.
Han och jag klev upp och jag slumrade till i soffan medan William härjade runt.
I nästa stund vaknar jag av att Wiliam ropar något i stil med "Ge mig mat för sjutton gubbar!" sittandes i tripp trapp stolen!
Trodde han hade klättrat upp i den med hjälp av fåtöljen först, men senare visade han att han minsann kunde ta sig upp i den själv!
Så nu är lugnet ännu mer över då man får hålla ögonen på klättrande apor också, för misstänker att Sanna snart har klurat ut detsamma hon med då de följer varandras utveckling rätt så tajt.
Nu ska vi ta oss ut på en promenad i solen för att göra av med lite energi före lunch.
// Sargit

Inga kommentarer: