fredag 17 september 2010

Fredagsmys

Idag så ville min syster Tina följa med och hämta barnen på dagis.
Hon kom hem (svårt att vänja sig att Märsta egentligen inte är hemma för henne längre) igår och stannar bara över helgen.
Tina läser psykologi i Örebro och håller för närvarande på att läsa om utvecklingspsykologi, passande då hon då kan påminna mig om vad som händer i den ålder Sanna och William befinner sig i nu och vad de är på väg mot.
Var länge sedan jag själv läste detsamma.
Barnen var så glada över att se Tina och Helena (som följde med som snabbast bara för att se hur det såg ut på förskolan) att de knappt la märke till mig.
William gick runt i bara body då han haft ett x antal olyckor med läckande blöjor idag så alla ombyten var smutsiga.
Tur att vädret var med oss så jag slapp springa hem och hämta kläder.
Istället virade vi in honom i Tinas kofta och jag bar honom halva vägen innan min rygg sa ifrån.
Sanna gick nästan hela vägen från dagiset själv med sin ryggsäck på ryggen.
Det var först då vi närmade oss vändplan som hon satte sig i vagnen. Tina följde med oss hem och underhöll barnen en bra stund i deras rum medan jag hann små plocka lite samt dammsuga lite snabbt.
Tina blev fort Williams favorit igen.
De mös en lång stund i soffan.
Moster och systerson spanar in varandra, undrar vad de har för hemligheter ihop?
William var en riktig linslus idag då Tina höll i kameran.
Sanna var lite mammig och ville bara sitta hos mig.
Då jag pratat i telefon så ville hon leka med den och det fick hon inte då vi gärna vill att våra nya hemtelefoner ska hålla ett tag till.
Försökte muta henne med den gamla nerdreglade och nerspydda apparaten men den dög inte.
Sedan försökte hon få tag på min skruttiga mobil, men trots dess dåliga skick så behöver jag den ett tag till så det blev nej igen.
Två nej var ett för mycket för Sanna som blev arg och ledsen en lång stund.
Hon grät och grät så att William som varit på andra sidan bordet gick oroligt fram till henne och försökte trösta.
Så sött, hoppas de fortsätter ta hand om varandra då de blir äldre.
Efter god middag, som min pappa kom med, så fick barnen bada.
Då passade pappa och Tina på att smita hem medan barnen var upptagna med annat.
Mitt i badandet kom min mamma förbi med hembakta kakor.
Hon stannade en liten stund och gick då det var dags för barnen att sova.
Nu verkar båda barnen somnat, hoppas denna natt blir bättre än förra då Sanna höll oss vakna mellan ett och fyra ungefär.
Själva ska vi mysa ihop oss i soffan och se på filmen "Slumdog millionare" så fort "Idol" tar slut.
Önskar alla våra läsare en trevlig fredag kväll.
// Sargit

Inga kommentarer: