torsdag 2 september 2010

"Puss på dig mamma"

Imorse så klev jag upp då barnen nästan var på väg till förskolan.
Jag hann hjälpa till med påklädningen av William i alla fall.
Är förvånad att jag inte vaknade av deras morgonbestyr, men antagligen behövde jag sova.
Då de glatt gick mot ytterdörren så följde jag med dem för att vinka hejdå.
Jag hukade mig och fråga om jag kan få en puss, döm om min förvåning då både Sanna och William kommer fram till mig och ger mig en puss var!
Mitt hjärta smälte igen kan jag säga.
Sedan vinkade de glatt hejdå och Sanna till och med stängde dörren i ansiktet på mig och tyckte att nu var det dags att gå.
Våra små troll är inte så små längre...

Idag fick de äta på förskolan för första gången.
Det hade gått bra fick jag höra.
De hade inte reagerat nämnvärt då M-P kom för att hämta dem, så jag antar att de trivs bra där.
Blir så glad att de trivs på sin förskola.
Återstår att se hur det fungerar nästa vecka då jag ska börja lämna dem där...
Ikväll var jag på Linedancen för första gången för denna termin.
Kul att få röra på sig igen även om hjärnan inte riktigt var med på vad fötterna gjorde.

Hoppas jag kommer ihåg den nya dansen till nästa vecka, eller att mina fötter gör det.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

kirjota jo.enhän minä tiedä mitään lapsenlapsistani jos et kerro tässä.katson aina monta kertaa päivässä jos olisi jotain uutta.