måndag 27 september 2010

Shoppinginspiration

Vid lunch idag så började mitt huvud kännas tungt efter intensivt ikapp jobbande vid datorn.
Är nöjd med allt jag hann med även om jag fick dubbelarbeta då jag missade en liten detalj vid en planering på grund av att jag hade för bråttom, så det fick jag göra om sen.
Så för att få hjärncellerna att vakna till igen så tog jag en timmas paus för en promenad i den kalla blåsten samt lite affärer vid Märsta C.
With it där har rea då de ska stänga, 70% på allt. Passade på att fynda lite smått till barnen.
Bland annat dessa skärp som William blev så förtjust i så han inte ville ta av sig dem på kvällen.
Krävdes lite övertalning.
Tandborstningen gick ovanligt smidigt ikväll, så här glad var Sanna.
Då jag var i cntrum smet jag även in på tygaffären för att kika lite.
Blev nämligen inspirerad av en tvillingmamma vars blogg jag följer, som sytt mössor till sina barn efter en enkel instruktion och tänkte försöka ge mig på det.
Fastnade för dessa roliga tyger, annars fanns det inte så mycket "barnroliga" tyger där, mest enfärgade, randiga eller blommiga i det slags tyg jag var ute efter.
Hoppas att detta tyg passar till ett par mössor, blir nog lite över så få se om jag syr en kjol och ett par byxor till barnen också om jag lyckas klura ut hur man gör, eller en tröja vem vet.
Andra enkla förslag?
Hoppas att jag snart får tid över att fixa dessa mössor.
Har två andra tyger som väntar på att bli panelgardiner sen fem år tillbaka...
// Sargit

3 kommentarer:

Plingan sa...

Hej!
Nej det har mamma inte sagt, hon nämnde att det skulle bli av men att hon inte riktigt visste när. Nu är vi upptagna imorgon tyvärr, men det kanske blir fler gånger?! Vill gärna komma :)
Javisst får du lägga till bloggen i listan!

Ha det bra så länge!

Moster Tina sa...

Moster/lillasyster kan nog hjälpa till. ;) Har ju gett mig på o sy det mesta... Och vi har det ju i generna, så hur fel kan det bli? Du kommer fixa de galant!

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

Vad roligt med mössorna. Jag syr rätt mycket men just mössor har jag inte sytt -än.
Nu blir det garanterat en hel drös. Haha!

Jolie&Noahs säng är från ikea. Kommer inte ihåg vad den heter men den finns iaf tyvärr inte kvar.. den har utgått.
Det finns ju så många härliga sängar nuför tiden - hoppas du hittar på någon som känns rätt :)