fredag 24 september 2010

Skön fredag

Efter att jag lämnat barnen på förskolan så åkte jag iväg och storhandlade då jag var ledig från jobbet idag.
När jag kom hem vid lunch var jag helt slut och bestämde mig för att lägga mig och vila en liten stund.
Två och en halvtimma senare vaknar jag till och inser att snart dags att hämta barnen från förskolan!
Hade bara vaknat till några gånger då telefonen ringt men somnat snabbt om efteråt.
Sanna gick hela vägen hem (hon gick till dagis på morgonen också) vår hurtiga lilla tjej.
William var lite trött så han gick bara en kort stund innan han bestämde sig för att åka vagn.
Då vi lämnat in väskor och vagn så tog vi hissen upp till vår granne Anni ovanför oss, hon ville nämligen att barnen skulle få gunga i hennes hammock medan det fortfarande var fint väder.
Barnen älskade hammocken och även Annis bullar.
M-P kom också upp då han kom hem från jobbet och fick sig en välförtjänt kopp kaffe.
Sedan bar det av till badet för vår familj, länge sen sist.
Lina, Elin och Emma var redan på plats strax före oss, sen hade vi tre vuxna fullt sjå med fyra vattenglada barn.
William dök som aldrig för både frivilligt och ofrivilligt, Emma är som en vilding i vattnet, till och med Sanna njöt av att bada.
Blev själv lite smått orolig vid ett tillfälle då jag hade Emma i famnen och William dök i från kanten utan att jag var beredd, men det gick bra och han var hur glad som helst då jag fiskade upp honom med ena handen.
Blev lite sent i simhallen då det var så roligt, tur att Lina hade med sig bananer till barnen som de fick äta innan vi gick och duscha och klädde på oss.
Resten av kvällen tillbringade vi hemma hos familjen Beutler med den traditionella tacos-middagen.
Sanna och William börjar bli väldigt vana vid tortillas numera då de själva börjar lassa på "röran" de har på sin tallrik till ett bröd de håller i handen.
Går lite så där men med lite hjälp blev de nöjda då de fick äta som vi andra.


 Efter maten var det nästan dags för nattning då timmen var sen, men lite lek och bus hans det med.
Sanna och Emma bråkade först om denna gåvagn men kom på en kompromis sedan.

Då barnen somnat, rätt så snabbt, så satte vi vuxna oss för att spela settlers.
M-P (den skurken) vann och stackars Thomas hade det tufft då vi andra inte gjorde det lätt för honom alls.
Thomas var rätt trött efter den tuffa veckan med korta nätter så han gav upp efter första partiet vilket gjorde att vi andra började se på film istället.
Det blev Ice Age 3. Ost och kex gjorde oss sällskap som snacks, vilket Emma verkade uppskatta då hon vaknade kring midnatt och inte ville sova längre.
Hemfärden gick bra, William vaknade då han bars in i bilen men somande snabbt om då han bäddades ner i sin säng.
Sanna öppnade inte ens ögonen under transporten.
Skönt var det att krypa ner i sängen, men då jag inte kände mig trött så läste jag en stund lyssnandes på mina älskades nattljud.
// Sargit

1 kommentar:

Lina sa...

Emma hade väldigt ont i ena örat när hon låg ner. Det var därför hon vaknade o skrek. Troligtvis hade hon fått lite för mycket av bassängvattnet med sig hem (i kombination med snuva).

Efter lite nässpray och alvedon somnade hon sittande i soffan vid två-tiden. Vi är glada över att det inte var öroninflamation eller så...