torsdag 16 september 2010

God aptit

Både Sanna och William äter med god aptit varje dag.
De behöver väl energi nu då de är på sitt "jobb" hela dagarna.
De har ju inte fått kvällsgröt på ett tag nu, men ikväll glömde M-P bort tiden och insåg först en timma efter normala kvällsprocedur tiden vad klockan var.
Så då blev det gröt ikväll, mest för att Sanna de senaste nätterna/mornarna vaknat flera gånger alldeles för tidigt för att sen somna om.
Vi misstänker att hon inte håller sig mätt hela natten på vällingen.
Hon åt två portioner med gröt! William åt en.
Ovan på det fick William i sig en flaska välling och Sanna fick i sig en halv.
Nu håller jag tummarna att de sover gott hela natten.
Har glömt att nämna att det är fler tänder som ploppat upp.
Sanna har en gadd nere bredvid de två små tänderna hon redan har där medan William har två gaddar nere på varsin sida om de två tidigare, snart är de framme på riktigt hoppas jag.
Inte konstigt att de varit lite griniga till och från och dreglat massor.
Jag smet från dansen tidigare idag för M-P skulle på innebandy träning i sista minuten.
Men barnen var glada och sammarbetsvilliga vid nattningen.
Så nu sitter jag här och funderar på om jag orkar göra någon nytta eller om jag ska passa på att lägga mig tidigt.
Tror det blir det senare alternativet.
// Sargit

Inga kommentarer: