lördag 4 september 2010

Röjdags

Idag fick jag då nog av stöket.
Så fast hallen inte är färdig så bestämde jag att det var dags att städa det man kunde.
Tur nog så kunde morfar och Helena vara barnvakter så att de slapp titta på sina tråkiga föräldrar som bara städade.
Sanna och William verkade jättenöjda då morfar kom för att hämta dem.
Jag hann inventera barnens alla kläder, storstäda deras rum, städa stora rummet dvs damma och dammsuga där medan M-P hade tvättstuga samt storstädade badrummet.
Barnens nya bord hittade också en plats i deras rum.
Ska bara komma på ett fiffigt sätt att fästa vaxduken på utan att skada bordet alltför mycket.
Så skönt att få städat och att ha ett vardagsrum igen och inte ett "vi lägger den där så länge för jag orkar inte gräva mig fram till dess rätta plats"-rum.
Nu är det bara vårat sovrum, köket samt hallen kvar men det får vänta ett tag.
Medan M-P åkte och hämtade Sanna och William så förberedde jag middagen.
Även morfar och Helena kom på middag.
Barnen hade haft det kanonbra hela dagen med lek i solen och sova promenad samt en del godsaker till efterrätt och mellanmål så klart.
Hemma var de glada och busade runt, de tyckte väl att mamma hade ställt till oreda i deras rum för de var ju tvunga och ställa allt till rätta igen ganska så snabbt genom att dra fram det de kom åt av leksakerna.
Nåja riktigt så illa var det inte men det dröjde inte länge innan det låg leksaker över hela lägenheten igen.
Tomatplantorna hittade Sanna så klart snabbt igen, och vilken lycka då det fanns några tomater kvar som var mogna.
Till middag blev det fläskpannkaka med lingonsylt serverat med mjölk.
Alla åt vi med god aptit, Sanna länsade sin tallrik.
Kul att se att de har fått tillbaka sin aptit numera och att de verkar vilja ta igen det de förlorat i matväg på sistone.
Barnen somnade rätt så snabbt ikväll och då blev det dags för några partier Settlers.
Det var länge sen sist vi spelade.
Tyvärr hade inte jag turen med mig alls ikväll så istället frossade jag i ost och kex.
En liten bild på min älskling som blivit "misshandlad" på kinden av sin dotters vassa naglar.
Ännu en trevlig men sen kväll, inte bra alls.
Måste skärpa till oss med våra egna läggtider i framtiden, barnen sover inte längre till nio som förr...
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

hmmm ser bar ett av fotona(det med bordet) de andra är vita...går det att fixa måntro

farmor Anci sa...

...och precis som jag skickat första kommentaren kommer bilderna...jaja nu ser jag dem =)