onsdag 15 september 2010

Klädmodeller

Idag kom morfar över med en kasse med kläder från moster Nadja samt plättar (som barnen åt med god aptit till efterrätt).
Min syster jobbar nämligen i en sportaffär och vi hade beställt lite ytterkläder till barnen från henne.
Men då hon bor i Nyköping så var det väl tur att pappa var iväg dit då han och Nadja åkte till min moster Marita i skåne och hälsade på.
Så ikväll fick barnen testa sina nya jackor då de hade druckit sin välling.
Kanske inte det smartaste draget från min sida då de blev rätt så förstjusta i jackorna.
Sanna poserar i sin fina cerisa jacka och "läser" noga vad det står om dess egenskaper på lappen.
William fick ny energi då han fick sin jacka på sig.
Sanna gick bestämt mot ytterdörren och tyckte att nu ska vi väl ut då jag har jacka på mig.
William försvann snabbt bakom draperiet i hallen och lekte tittut.
Tog en stund innan jag lyckades övertala William att det var dags att ta av sig jackan för sängen väntade.
Men båda somnade rätt så snabbt ikväll Sanna först hör och häpna.
William lekte en liten stund med lampan sin men sen gav även han upp.
Själv har jag faktiskt målat mina naglar för första gången på över ett år!
Ville passa på att se hur det ser ut med målade naglar innan jag ledsnar på långa naglar och klipper av dem alternativt fastnar på något så de bryts.
M-P har varit duktig idag och tvättat hela sex maskiner.
Få se om jag orkar plocka in något av den rena tvätten in i skåpen, eller om de blir kvar i ikeakassarna till nästa tvättid (som det ibland blir) då man behöver kassarna nästa gång.
// Sargit

3 kommentarer:

Princess sa...

Va kul att de tyckte om jackorna. Men vad sa de om sina presenter som va inslagna? Du har haft målade naglar för en månad sen. Fast d inte var du själv som målade dem men iaf.

Familjen Sundström sa...

Princess: jepp, men jag skrev ju att jag målade mina naglar, inte att jag fick naglarna målade.
Vet inte vad de tyckte om dem då jag inte var hemma då de öppnade dem. Då jag kom hem hanns det bara med bad och sedan välling samt provningen av jackorna :-)
Men såg att traktorn låg på golvet så de har väl lekt med den iaf ;-)
// sargit

mummu sa...

william fick traktor,läste jag,men va fick sanna.