torsdag 15 juli 2010

Utebad och getingar.

Idag var det så dags att premiärbada på den nybyggda badanläggningen vid midgårdsfältet här i Märsta.
När barnen ätit mellanmål så packade vi in oss i bilen och rullade ner.
Vädret var lika obarmhärtigt varmt och soligt som det varit nu de senaste dagarna.
Väl framme var det som väntat mycket folk men det märktes att folk börjat ge upp för dagen då det fanns några lediga parkeringsplatser strax utanför entren.
Väl inne stötte vi på några vänner som vi gjorde sällskap med.
Sen var det dags att bada.
Först prövade vi att bada i "mellanbassängen", men barnen ville inte alls veta av det utan protesterade högljutt.
Så vi promenerade iväg till småbarnsbassängen istället.
Varken William eller Sanna verkade alldeles för sugna på att bada men det ändrades när de såg rutchkanan som stod mitt i vattnet.
De hade hur trevligt som helst och ville bara åka om och om igen.
Jag var faktiskt lite orolig över att botten på barnpoolen var av kullerstenar.
Jag trodde först att mindre barn skulle snubbla och halka omkull mycket, med det gick hur bra som helst.
Den enda incidenten vi hade var att jag råkade trampa på en geting.
Han blev jättearg och stack mig på undersidan av foten.
Det gjorde verkligen riktigt ont och man får väl vara glad över att det var jag som råkade ut för det och inte nån av barnen.
Vid den tiden var dock barnen ganska less på badandet och eftersom tiden som vanligt flög iväg var det dags att packa ihop och bege oss hemåt.
Även om vi nu inte hann med att utforska badplatsen i någon större utsträckning så verkar den iallafall mycket trevlig att spendera lite tid på.
//M-P

Inga kommentarer: