tisdag 13 juli 2010

Besök på Sigtuna golfklubb

En av mina äldsta vänner, Rory, har med sin bror tagit över restaurangen på Sigtuna Golfklubb sen en tid tillbaka.
Och idag fick jag ett plötsligt infall att vi skulle åka dit och hälsa på och se hur han har det där ute.
Så lagom till lunch packade jag och barnen in oss i bilen och körde dit.
Vädret var soligt och jättevarmt (idag igen).
Blev lite förvånad att det inte var mer folk där, men när jag frågade Rory om det menade han på att det inte är särskilt många golfare som orkar gå en hel runda när det är så här varmt, utan det dyker mest upp några enstaka människor och spöar bollar på drivingrangen.
Men lunch blev det iallafall.
Jag tog en hamburgare medans barnen fick varsin portion köttbullar, pommes och lingonsylt(!).Barnen var hur nöjda som helst och åt och kladdade ner för allt de var värda.
Kan ju tillägga att det blev en större sanering när alla ätit färdigt.
Men trevligt var det, och en stor kontrast från deras förra restaurang som brann ner i vintras.
Den var ju en mer typisk pizzeria/ölhak med allt som kommer därtill.
Men de verkar ju trivas med den nya restaurangen så jag håller tummarna för dem att det ska gå bra.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Tydligen gjorde lingonsylten mest intryck eller avtryck ellr påtryckt=)