fredag 9 juli 2010

Nytt skomode

Idag var pappa M-P lite virrig.
Då vi skulle iväg på eftermiddagen så satte vi inte på barnen skorna utan de fick åka vagn barfota till bilen, M-P plockade med sig deras skor och la dem på suffletten.
När vi sedan skulle ta på dem skorna så uppäcktes detta. Men Sanna verkade inte bry sig nämnvärt.
En tur till affären hann vi med också för att handla inför middagen.
Då lämnade vi vagnen i bilen, barnen var nöjda hela tiden i affären i deras "nya" kärra.
För övrigt så har jag jobbat halvdag idag, orkade inte mer hihii.
Efter lunch med familjen så la vi barnen i deras sängar för middagsluren.
William fick vi sedan flytta till vagnen då han inte ville sova, men i vagnen slocknade han fort.
M-P gav sig av till sin tid hos optikern, själv la jag mig ner i hängmattan på altanen och somnade!
Sov i nästan en halvtimma, kanske inte så bra då det var jättevarmt och jag tror min vänstra sida fick mer sol än den högra.
Men skönt var det trots de irriterande ljuden av fåglar, lät som att någon slog två glaskulor mot varann.
På skämt har vi sagt till Max att kan inte du ta fågeln, döm om min förvåning då han idag fångade en av dem och släpade in den till vardagsrummet!
Men den verkade klara sig då jag var snabbt fram och hjälpte den ur Max klor.
Kvällen har vi tillbringat med att titta på film, "Wanted" med bla Angelina Jolie och Morgan Freeman, kanon bra var den!
Nu ska jag börja gå igenom lite bilder från familjelägret en stund innan det är sovdags.
// Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

ihanat lapset.tuntuu että ne on kasvanut viikossa ihan kamalasti.varsinkin sanna.

theunhappyteacher sa...

ha ha ha, huvudsaken var väl att Sanna var nöjd, hon kanske vill ha det så jämt nu framöver :)