onsdag 14 juli 2010

Nu ska vi gå på byxjakt!

Under ett par månader nu har jag lyckats avverka det ena paret byxor efter det andra.
Sömmar har spruckit, dragkedjor har lossnat och stora hål har uppkommit på diverse mer eller mindre diskreta ställen.
Så efter en del övertalning lyckades Sargit övertyga mig om vikten att snarast införskaffa nya plagg.
Därför åkte jag idag upp till Eurostop.
Då även morfar Kai var ute efter att shoppa shorts till sig själv gjorde vi upp att vi skulle mötas där.
Även moster Tina följde med.
Så medans jag och Kai provade byxor, utforskade barnen lekställningen utanför butiken under Tinas vakande ögon.
Barnen älskade verkligen lekplatsen då den kombinerar deras absoluta favoritplatser.
En lektunnel..

och två "torn".
Efter att vi ätit lunch ihop så skildes våra vägar, då Tina och Kai var tvungna att packa inför kvällens resa till Finland.
Själv tog jag en liten biltur för att söva barnen.
Detta lyckades enbart delvis, då William vaknade direkt när jag stannade bilen.
Sanna däremot var helt utslagen och märkte inte ens att jag la henne i vagnen.
En trött liten sessa?
Efter att ha mellanlandat hos familjen Beutler för lite mellanmål och trevligt umgänge blev det så dags att åka hem och äta middag.
Sen packade jag upp en lite överraskning åt barnen.
Jag hade även köpt en lite uppblåsbar pool uppe på Eurostop.
Både Sanna och William tjöt av glädje när de förstod vad jag blåste upp.
När jag sen fyllt den med vatten var gjädjen fullständig.
//M-P

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Vad det översta kortet på William tilltalar mig....jättefint. Vad de ser ut att må bra...härligt. Saknar direktkontakten med dem.Kramar i mängder till er alla

mummu sa...

hei.ajattelin juuri kirjoittaa saman kun farmor anki.se on todella hieno kuva williamista.pitää saada raameihin.onneksi osaan ottaa sen ulos.