onsdag 28 juli 2010

Mysdag

Lagom till frukost idag så kom morfar Kai, Helena och Tina till oss.
De hade precis kommit hem från sin semester i finland och då jag och barnen åker imorn ville de passa på att umgås lite.
Efter frukosten så började leken, barnen var jätteglada åt att få se sin morfar, Helena och sin moster.
De hade med sig en ny leksak som William glatt testade på en gång.
Senare kom tunneln fram och då vart det liv och rörelse.
Sanna verkar hungrig...
William var väldigt snäll och delade ut massor med pussar åt Tina, men sen tyckte väl han att han hade rätt att hoppa på henne efter det.
Det gjorde han glatt en lång stund.
Till lunch åkte Bergmans hem och strax därpå kom mina kollegor Anna-Karin och Henrik på lunch.
Blev lite skvaller men även jobb gjort under eftermiddagen medan barnen sov.
Häromdagen så hittade jag kritor till barnen för ett bra pris på nätet så dem beställde jag på en gång.
De var väldigt snabb leverans då de kom fram idag, så snabbt fram med dem till barnen att testa efter deras tupplur.
Sanna var konstigt nog bara intresserad av kartongen just idag.
William kom på ett annat sätt att använda kritorna på.
Duktig var han och han kom på det helt själv, senare försökte han stoppa tillbaka alla kritor i kartongen och lyckadesmed det också.
Blev inte mycket ritande för dem men lite testade dem det i alla fall.
Middagen blev det icas potatisgratäng med grillad kyckling.
Min mamma kom lagom till middagen då hon skulle sedan sitta barnvakt för första gången.
Tyvärr var gratängen dålig, den hade surnat (hade köpt den idag så datumet hade inte gått ut) så den kunde vi inte äta.
Det är väl rötmånad nu och så hade den väl blivit fel hanterad under leveransen eller något.
Surt då jag verkligen sett fram emot den.
Då middagen var klar så började M-P och jag få bråttom, vi skulle nämligen gå på bio ikväll.
Första gången vi gick på bio tillsammans sen barnens födelse.
Väldigt trevligt var det att bara kunna umgås på tumanhand, vi gör nog det alldeles för sällan.
Kvällens premiär var "Trollkarlens lärling" helt ok film med en del häftiga effekter.
Hemma hade det gått bra enligt min mamma.
Kiitos Äiti!
William sov då vi kom men inte Sanna, men det dröjde inte länge innan hon också somnade.
Jag har försökt börja packa allt inför morgondagens avresa, men är inte riktigt klar än.
Återstår kläderna, dvs den största delen av packningen.
Nåja, har ju nästan hela dagen imorn på mig också då vi pker först vid ter tiden.
Få se vilka möjligheter och vilken tid jag kommer ha att uppdatera här den närmaste tiden, men en liten rad eller två ska jag väl hinna med.
Ska bli intressant att se hur det kommer att fungera att vara i finland själv med två små.
Visst har jag ju hjälp av min mor under båtresorna och av mina syskon väl framme men det är ju inte riktigt samma sak som att dela ansvaret av de små med min älskade make.
Stackars M-P lär väl längta ihjäl sig efter barnen (kanske även mig), det gjorde jag i alla fall då jag var i Åland förra veckan.
Nä, nu ska jag gå och lägga mig, klockan är alldeles för mycket.
// Sargit

Inga kommentarer: