tisdag 20 juli 2010

Sanna åker stora rutchkanan

Idag gick jag och barnen över till mormor Astrid för att äta lunch.
Efter att ha imundigat en väldigt god potatis-och-köttfärs låda så fick barnen springa runt på Astrids altan medans vi vuxna fikade lite.
Efter ett tag var det dock dags att bege sig hemåt då barnen behövde sova middag.
Dock hann vi med att leka en stund på lekplatsen utanför.

Så fort barnen fick se det stora lektornet fanns det ingen tvekan var de ville vara nånstans.Sanna överaskade med att inte vilja hålla handen när hon skulle åka.
Så istället passade jag på att filma lite.
(Filmen är inspelad med min Iphone så det krävs QuickTimer Player för att se den)

När hon väl åkt klättrade hon genast uppför trappan för att åka igen.
William däremot nöjde sig med ett åk sedan stannade han kvar däruppe för att sopa bort allt grus.
Men tillslut var jag tvungen att slita dem därifrån för att börja gå.
De somnade istort sett omedelbart i vagnen så jag tog en lite längre väg hem via nybyggda Stenige dal (eller vad det nu heter).
Senare på kvällen kom Johan förbi med större delen av sin familj (Emely var på pyjamasparty).
Med sig hade de pizza åt oss allihopa.
Vilken lyx att slippa laga varken lunch eller middag:)
Även Sanna och William åt pizza med god aptit och Sanna lyckades överaska mig igen genom att vräka i sig pizzasallad.
Tyvärr blev det en ganska kort visit då Carolina hade ont i magen och ville hem och vila.
Men vi hann umgås en liten stund iallafall.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

men vilken stumpa, man blir imponerad hur fort hon lär sig ....fast det är ju klart....hon har ju att brås på ;D