söndag 25 juli 2010

Fantomen som barnvakt?

Efter badet idag så satt jag och Sanna i soffan en stund och slappade.
William ville bara stå på soffan vilket jag inte tycker om då han ju är nog klumpig annars o, idag lyckades han ramla bakåt och slå huvudet fast han bara stod på golvet?!
Han blev inte lycklig då jag helt enkelt lyfte ner honom på golvet, efter att ha sagt till flera gånger att man står inte på soffan utan man sitter på den.
Men efter höga protester så klättrade han upp igen och så fick jag lyfta ta ner honom ännu en gång då han ställde sig upp med en trotsig blick i ögonen.
Men snart så tröttnade han och hittade på annat fuffens...
Sanna fick tag på en av mina favorit serietidningar, vet inte vart hon hittade den men hon satt länge och väl med den och studerade bilderna noggrant.
Hon var noga med att förklara det hon såg till mig också.
Tyvärr har kameran varit lite bortglömd på sistone, skyller på min älskade make då jag själv har jobbat.
Men få se om kameran kommer mer till användning nu då han jobbar och jag är hemma med barnen på dagarna.
Imorgon börjar min man jobba efter att ha varit hemma sen i januari, behöver jag säga att han hade lite ångest...
Själv så börjar inte min semester föränn nästa vecka så måndag till och med onsdag så kommer jag att åka till jobbet först då M-P kommer hem.
Så nu börjas det lite mjukt, pusslandet med att få ihop allt i vardagen då vi båda ska jobba.
Men sen hela augusti månad har jag semester!
Barnen ska ha inskolning på förskolan i slutet på augusti, kan knappt förstå vart tiden tagit vägen.
Nä, nu ska jag också krypa ner i sängen och se om min förkylning har släppt till imorn.
Hoppas att min röst är tillbaka i alla fall då det verkar som om barnen inte lyssnar på min hesa röst alls, eller så väljer de vad de vill lyssna på...
// Sargit

Inga kommentarer: