måndag 26 juli 2010

Dagens äventyr

Förmiddagen var vi lite ur form, både jag och barnen.
De var i luven på varandra mest hela tiden och bråkade om minsta lilla.
Så direkt efter lunch la jag dem i sängen men det dröjde nästan fyrtio minuter innan William somnade och strax därefter Sanna.
De pratade och skrattade med varandra, antar jag, och när William somnat så fortsatte Sanna prata för sig själv.
Efter mellanmålet så började jag förbereda för utgång, en promenad till affären.
M-P hann precis komma hem innan vi skulle gå ut och han möttes av två glada barn som sprang honom till mötes.
Men han fick stanna hemma och ta det lugnt efter sin första arbetsdag.
Både Sanna och William var som förbytta då vi kom ut, de var på ett strålande humör och satt snällt i vagnen nästan hela vägen.
William kom på hur roligt det är att ställa sig upp medan vagnen var i rörelse och sätta sig på" bågen" fram i vagnen så att han var vänd mot mig.
Det var gulligt att titta på men jag tyckte inte det var någon bra idé ifall han skulle ramla ner från vagnen, så till slut efter att ha rättat till honom några gånger till sittande ställning så fick jag spänna fast honom med remmarna.
Men det blev inga större protester utan han fortsatte titta sig runt nyfiket.
På hemvägen lät jag barnen gå själva.
De hade jätteroligt och sprang än hit än dit, inte alltid åt det håll vi var på väg åt men de höll ihop i alla fall.
Men så kul de hade, och vilken fart!
Lyckades filma en liten stund av springandet så håll till godo.

Då vi kom fram så mötte M-P oss vid bilen.
Jag hade nämligen bjudit in oss till Beutlers på middag då jag hörde vad det bjöds på, Tacos!
Medan maten förbereddes så satt alla fyra barnen snällt på golvet, gissa vad de gjorde?
Efter en god middag så släppte vi barnen lösa, de hittade snabbt balkongdörren.
Plötsligt insåg vi vad de gjorde där ute besteg ett berg av jord.Gissa om dessa kläder hamnade i tvättkorgen då vi kom hem.
Även barnen behövde ett bad efter deras äventyr.
Tur att Emma var snäll nog att låna ut några pyjamasar till sina vänner så de slapp ta på sig de smutsiga kläderna.
Sen var det hög tid för oss att bege oss hemåt.
Tog inte lång tid för barnen att somna ikväll, och M-P somnade strax därefter han med.
Ska själv se på Dexter nu och först därefter gå och lägga mig.
//Sargit

Inga kommentarer: